Duże sklepy często stają się celem złodziei. Niektórzy kradną drogie, cenne rzeczy, inni wynoszą drobiazgi — każda kradzież wiąże się jednak ze stratami finansowymi sklepu. W jaki sposób możemy skutecznie zapobiegać takim sytuacjom?
Mogłoby się wydawać, że ustawienie towaru niewiele zmienia — nie jest to jednak prawdą! Należy zwrócić szczególną uwagę na droższe produkty, ustawiając je w możliwie najbardziej widocznych dla pracowników miejscach.
Jeśli to możliwe, warto umieścić przynajmniej część droższych produktów za ladą, eksponując je w regale.
Monitoring nie tylko pomaga zauważyć próby kradzieży — jeśli już do niej dojdzie, nagrania są świetnym materiałem dowodowym, który pomoże ustalić sprawcę i wyegzekwować swoje prawa.
Monitoring świetnie sprawdzi się zwłaszcza w dużych sklepach, gdzie pracownicy nie mają możliwości stałej obserwacji całego pomieszczenia. Niekiedy złodziejom wystarczy sama świadomość bycia obserwowanym przez kamery, by zrezygnować z prób kradzieży.
Najczęściej możemy je zauważyć w sklepach w galeriach handlowych, ale często są umieszczane również w hipermarketach.
Działanie bramek jest proste: na produktach umieszczane są specjalne klipsy, które kasjer zdejmuje w momencie zakupu towaru przez klienta. Jeśli ktoś spróbuje wynieść towar bez usunięcia klipsu — bramka uruchomi głośny alarm dźwiękowy. Podobnie stanie się, gdy złodziej podejmie próbę samodzielnego usunięcia klipsów.
Lustra to tanie, a zarazem bardzo skuteczne rozwiązanie. Wystarczy zamontować je tak, by pracownicy siedzący na kasie mogli obserwować niewidoczne normalnie zakątki sklepu — to właśnie w takich miejscach najczęściej dochodzi do prób kradzieży.
Dobre zabezpieczenia antykradzieżowe mogą uchronić sklep przed złodziejami — jeśli nie całkowicie, to przynajmniej w dużym stopniu. Nie muszą być bardzo drogie: ważne, by odpowiednio je zastosować i dobrać tak, by odpowiadały naszym potrzebom.
Artykuł partnera