Media społecznościowe to znak naszych czasów. W przestrzeni prywatnej bardzo trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez Facebooka czy Instagrama.
Media społecznościowe to znak naszych czasów. W przestrzeni prywatnej bardzo trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez Facebooka czy Instagrama. W przestrzeni profesjonalnej również, ale istnieje jeszcze jedna strona, którą zwyczajnie trzeba znać, bo można tam promować swoją firmę, zdobywając w ten sposób klientów.
Mowa tutaj o LinkedIn. Prowadzenie profilu na LinkedIn potrafi naprawdę wciągnąć. Jeśli robi się to ze stopy prywatnej, warto po zdobyciu pewnego doświadczenia zająć się również profilem firmowym swojej marki lub firmy.
Pierwsza, najbardziej istotna kwestia to prawidłowe założenie strony firmy na LinkedIn. Należy uzupełnić poszczególne zakładki, wybierając między innymi branżę, w której funkcjonuje firma, a także adres jej strony internetowej. Aby strona przyciągała większą uwagę i zwyczajnie szybciej była dodawana do sieci kontaktów innych użytkowników, warto zadbać o jej aspekt wizualny. Najlepiej od razu zamieścić zdjęcie w tle. To element identyfikacji wizualnej w Internecie. W tym miejscu może znajdować się zatem logo firmy, zdjęcie jej siedziby, ważne motto lub hasło przewodnie, a zatem coś, co jednoznacznie kojarzy się właśnie z konkretną organizacją.
W rzeczowy, ale też atrakcyjny sposób należy przygotować opis działalności firmy. To kluczowe, ponieważ odbiorcy poszukujący kontaktów z firmami z danej branży, będą zwracać baczną uwagę właśnie na charakterystykę. Ważne, aby pojawiające się na stronie informacje były aktualizowane. Jeśli zatem zakłada się stronę na Linkedin, należy tam aktywnie działać. Brak aktualnych informacji dotyczących możliwości kontaktu, czy wreszcie niedziałający link do strony głównej to błędy, które mogą skutkować utratą klientów. A tego byśmy nie chcieli, prawda?
Prowadzenie social mediów wymaga praktyki. Na początku może iść nieporadnie, ale z biegiem czasu nabierze się wprawy. Jednym słowem - lepiej zacząć szybciej i niedługo zbierać owoce swojej pracy, niż zwlekać z założeniem profilu firmowego.
Warto publikować aktualizacje i bieżące informacje na temat tego, co dzieje się w firmie. Nie wiesz, czy to dobra ścieżka? Najlepsi robią to nawet kilka razy dziennie! Interesujące posty zaczynają docierać do większej liczby odbiorców, dzięki czemu buduje się rozległą sieć kontaktów. O LinkedIin mówi się coraz więcej aspekcie tego, jak strona wpływa na rozwój biznesu. To wciąż niedoceniane narzędzie, którego siła rośnie z miesiąca na miesiąc. Najwyższa pora, by zainteresować się nim bardziej.
Sprawdź jak skutecznie prowadzić profil firmowy na LinkedIn na feb.net.pl
Artykuł partnera