Dlaczego warto zdecydować się na magnesy reklamowe?

Mateusz Nowak
26.01.2022

Firma potrzebuje skutecznej reklamy do tego, aby zaistnieć w świadomości klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki, wzbudzić zainteresowanie sprzedawanymi produktami lub usługami. Bez wdrożenia dobrze opracowanej kampanii marketingowej niemalże niemożliwe staje się przebicie przez konkurencję, dlatego warto sięgać po różne narzędzia służące do promocji prowadzonego biznesu. Nie trzeba mieć dużego kapitału na start, aby móc się zareklamować. Do dyspozycji jest wiele efektywnych i jednocześnie relatywnie tanich narzędzi, świetnym przykładem są magnesy reklamowe. Na ich powierzchni może znaleźć się logo firmy, dowolna treść i grafika.

Magnesy reklamowe czy warto?

Wiele osób zbiera magnesy, stanowią one ciekawą dekorację. Najczęściej można spotkać je w kuchni, przyczepia się je na drzwiach lodówki. Te praktyczne ozdoby, które nie tylko ładnie wyglądają, ale też umożliwiają przypięcie notatki, zdjęcia itd. Warto wykorzystać to, że magnesy cieszą się sporą popularnością i przypisać im kolejną funkcję. Mogą stać się one gadżetami reklamowymi, posłużyć do promowania marki. W zależności od wybranego rodzaju magnesu będzie można umieścić na nim większy lub mniejszy nadruk. Istotne jest to, aby dobrze zastanowić się nad tym, co konkretnie znajdzie się na magnesie: logo firmy, jej nazwa, adres, hasło reklamowe, dane kontaktowe. Magnesy mogą mieć różne kształty, kolory, rozmiary. Przydadzą się nie tylko w kuchni, ale też w miejscu pracy, szczególnie w biurze. Staną się unikalną atrakcją, zawsze mile widzianym dodatkiem.

Magnesy reklamowe z nadrukiem świetnie nadają się do przekazywania różnych informacji, które można zapisać dowolnie wybraną czcionką. Mogą być w pełni spersonalizowane, dzięki czemu będą świetnym narzędziem podczas promowania marki. Można nimi obdarować pracowników, klientów, kontrahentów. Sprawdzą się na targach, konferencjach, szkoleniach, imprezach biznesowych. Przyczepienie ich do lodówki sprawi, że będą dobrze widoczne, co zwiększy świadomość marki. Widniejące na magnesie logo zapada w pamięć i utrwala się w niej. Na taki gadżet reklamowy mogą pozwolić sobie nawet niewielkie firmy, borykające się z ograniczonym budżetem, nowo powstałe. Produkcja magnesów nie wiąże się z koniecznością poniesienia wysokich kosztów, są one relatywnie niskie, szczególnie przy dużym nakładzie. Otrzymanie darmowego i jednocześnie wartościowego produktu oddziałuje na psychikę obdarowanego, jest on skłonny do zrewanżowania się, co wpływa na jego decyzje zakupowe. Będzie to skuteczny sposób na wyrobienie pozytywnej opinii o firmie.

Każdy lubi otrzymywać miłe upominki, nawet jeśli są one niewielkie. Ważne będzie to, aby były praktyczne i estetyczne, dobrej jakości, zostały odpowiednio zaprojektowane. Tyle wystarczy do tego, aby spełniły swoją nadrzędną funkcję reklamową. Magnesy będą oglądane przez wiele osób, przez co trafią do szerokiego grona odbiorców, wśród których znajdą się potencjalni klienci. Warto zadbać o to, aby magnesy znalazły się w domach, biurach, pomieszczeniach socjalnych, zakładach pracy itd. Nie ma problemu z dopasowaniem gadżetu reklamowego do specyfiki prowadzonej działalności i wybranej grupy docelowej. Wynika to z tego, że można dobrać magnesy pod względem wielkości, grafiki, koloru, kształtu. Jeśli zadba się o wysoką jakość nadruk, to każda grafika umieszczona na magnesie będzie się świetnie prezentować. Produkcja magnesów jest prosta i szybka, inwestycja w nie szybko się zwróci. Za ich pomocą można miło zaskoczyć obdarowanych, wywołać pozytywne skojarzenia z firmą. Pomagają one w budowaniu wizerunku, stają się atrakcyjną wizytówką firmy.

Podsumowując, warto zainwestować w magnesy reklamowe dla firm, ponieważ:
• Zwiększają rozpoznawalność marki,
• Można za ich pomocą przekazać ważne informacje,
• Pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku,
• Zwiększają lojalność wobec marki,
• Są relatywnie tanie,
• Można je w pełni spersonalizować,
• Występują w różnych kształtach i kolorach,
• Pozwalają na dotarcie do klienta,
• Służą do promowania biznesu,
• Dostarczają miłych wrażeń i poprawiają humor,
• Są praktyczne i uniwersalne,
• Stanowią pretekst do rozmowy/przesłania oferty/wymiany wizytówek,
• Można dobrać dowolny kolor/kształt/wielkość/grafikę.

Jakie wybrać magnesy reklamowe?

Wybór pierwszego lepszego magnesu nie jest najlepszym pomysłem. Warto poświęcić na to trochę czasu, zastanowić się nad materiałem wykonania, kształtem, wielkością, kolorystyką, rodzajem magnesów. Mogą one przybierać rozmaite formy. Jeśli komuś zależy na upominkach reklamowych, które staną się unikalną dekoracją, to warto wybrać płótno canvas. Wydrukowane na nim grafiki sprawiają wrażenie namalowanych. Grafika na płótnie canvas jest zabezpieczona materiałem PCV. Najczęściej wybierane są magnesy płaskie, które dają niemalże nieograniczone możliwości dotyczące kształtów i rozmiarów. Mogą być one wykonane z drewna, tworzywa sztucznego, pokryte laminatem, zafoliowane itd.

Ciekawą opcją są magnesy wypukłe, czyli 3D, dzięki którym można uzyskać efekt trójwymiarowości. Dobrze prezentują się w przypadku powierzchni zarówno błyszczącej, jak i matowej. Modele pokryte żywicą epoksydową cechują się wysoką trwałością, ciekawym kształtem. Są odporne na działanie niekorzystnych czynników atmosferycznych. Nowością są magnesy soft PVC 3D, gumowe, można na nich umieścić dowolne detale. Przykuwają wzrok żywą kolorystyką i niestandardowymi kształtami. Jako gadżety reklamowe wspaniale sprawdzą się magnesy z notatnikiem, będą bardzo praktycznym upominkiem. Jeszcze innym rozwiązaniem są magnesy na samochód, które stają się mobilną formą reklamy.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie