Dlaczego warto korzystać z Google Zakupy?

Antoni Kwapisz
01.03.2018

Dlaczego warto korzystać z Google Zakupy?

Marketing internetowy to szerokie pole do popisu dla przedsiębiorców. Obecnie mamy tak wiele możliwości promowania własnego sklepu, że często nie wiemy, od czego zacząć. Zacząć jednak trzeba, bo sklep internetowy bez marketingu jest jak stoisko ustawione na pustyni - nikt go nie odwiedzi. Niestety samo korzystanie ze wszystkich możliwych źródeł promocji to równie zła praktyka. Przygotowując się do kampanii reklamowej, warto skupić swoje środki i czas na czymś, co ma szansę przynieść wymierne efekty. Dziś poruszymy temat Google Zakupów i sprawdzimy, czy warto zainteresować się tą formą promocji.

Czym są Google Zakupy?

Usługa Google Shopping to potężne narzędzie w rękach dobrego marketingowca. Jej głównym zadaniem jest pomoc i udostępnienie użytkownikom możliwości porównywania produktów z wielu różnych źródeł i od wielu różnych sprzedawców. Narzędzie Google zakupy napędzane jest przez dwie odrębne platformy: Google Merchant i Google AdWords. Wcześniej Google Zakupy dostępne były dla każdego za darmo, utrzymując się z reklam wyświetlanych z boku produktów. Dziś usługa zmieniła model i wymaga opłaty za wylistowanie produktów w serwisie.

Jak działa Google Shopping?

Zacznijmy od tego, iż głównym zadaniem platformy zakupowej od Google jest prezentacja produktów z załączonym zdjęciem i cenami w wynikach wyszukiwania. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient widzi od razu podstawowe informacje o produkcie i może przejść w łatwy sposób do strony zakupów. Z początku wydawać by się mogło, że Google Zakupy działają tak samo, jak Google AdWords. Są jednak pewne różnice, gdyż porównywarka Google w ogóle nie korzysta ze słów kluczowych. Zamiast tego pobiera produkty z wcześniej utworzonej przez nas listy promocyjnej, które chcemy zareklamować. Wszystko później dzieje się automatycznie a Google samo dopasowuje dany produkt to szukanych przez klientów fraz i zapytań.

Czy warto korzystać z Google Zakupy?

Oczywiście, że tak! Jak pokazują kampanie reklamowe i ich wyniki, Google Zakupy potrafi bardzo dobrze napędzić sprzedaż w sklepie internetowym. Niestety samo uruchomienie usługi nie jest gwarantem sukcesu. Nasza oferta musimy być ciekawa i konkurencyjna. Odpowiednia prezentacja produktów i dobrze zaprojektowany sklep, zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki i użytkownika z pewnością przyniesie pożądane konwersje. Warto pamiętać, że Google Zakupy to tylko jedno z narzędzi do skutecznej promocji sklepu w internecie i najlepsze efekty osiągniemy poprzez działania na frontach marketingowych działań.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie