Co to jest CRM?

Mateusz Nowak
01.04.2022

Co to jest CRM? Jaką platformę CRM warto wybrać? Co właściwie udostępnia taka platforma CRM? Jeśli szukasz optymalnego rozwiązania dla swojej firmy, już teraz sprawdź nasze polecenie!

  1. Co to jest CRM?
  2. Dlaczego warto wdrożyć system CRM?

Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swojej firmie? Jakie korzyści daje CRM? Czym właściwie CRM jest? Która platforma sprawdzi się w małej firmie? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w niniejszym artykule. Zapraszamy do szybkiego zapoznania się z tematem!

Co to jest CRM?

Zastanawiasz się, CRM co to jest? Otóż CRM oznacza Customer Relationship Management. Wyrażenie tłumaczy się jako zarządzanie relacjami lub kontaktami z klientami. Na CRM składa się szereg różnorodnych działań, między innymi procesy i narzędzia, dzięki którym dana firma jest w stanie odpowiednio zarządzać interakcjami z klientem. Zadaniem systemu CRM jest zatem wspieranie tych działań, dostarczając odpowiednie narzędzia. 

Wdrożenie systemu CRM nie tylko poprawia pozycję rynkową danej firmy, ale i korzystnie wpływa na efektywność. Dodatkowo pozwala na skuteczne zwiększanie wyników marki.

Szukasz sprawdzonego systemu CRM? Polecamy sprawdzić Salesforce, które jest rozwiązaniem dostępnym w chmurze. To świetna opcja zarówno dla małych, jak i średnich oraz dużych firm, bez względu na branżę i sektor, w jakim dana marka działa. Sama platforma obejmuje ogromną ilość różnorodnych aplikacji, w tym narzędzia do sprawnego zarządzania lead’ami. System obejmuje odpowiednie rozwiązania, umożliwiające utrzymanie jakości obsługi Klienta na najwyższym poziomie czy stworzenie zaangażowanej i silnej społeczności wokół firmy. Dzięki gromadzonym danym w systemie CRM dział marketingu będzie w stanie zaprojektować odpowiednie kampanie reklamowe. Poprzez Salesforce możesz bez problemu mierzyć także konwersję oraz ROI i tym samym sprawdzić skuteczność działań marketingowych, bez względu na to, na jakich kanałach zostały przeprowadzone. Więcej informacji na temat dostępnych narzędzi oraz funkcji w systemie Salesforce znajdziesz bezpośrednio w ofercie producenta. 

Dlaczego warto wdrożyć system CRM?

Zastanawiasz się, dlaczego warto wdrożyć system CRM? Główną zaletą platform tego rodzaju jest przede wszystkim możliwość uporządkowania wiedzy na temat swoich klientów, ich potrzeb oraz nawyków. Dzięki takim informacjom każdy pracownik będzie w stanie przygotować odpowiednią ofertę dla konkretnej grupy, bez konieczności dopytywania drugiego pracownika, który – na przykład – tą grupą zajmował się wcześniej. 

Dzięki zebranej wiedzy w systemie CRM dział marketingu będzie w stanie stworzyć skuteczniejszą kampanię. Marketerzy bez problemu zaprojektują odpowiednie komunikaty, które trafią do konkretnych grup w optymalnym czasie oraz miejscu. A zatem taka platforma CRM to najlepsze źródło wiedzy dla marketingu. 

Podsumowując – do zalet systemów CRM zalicza się kompleksową wiedzę o klientach i ich potrzebach, spersonalizowaną komunikację, integrację różnego rodzaju wewnętrznych kanałów komunikacji, bezpieczeństwo danych czy stworzenie skutecznego marketingu. Dobre systemy CRM to ogromne ułatwienie zarządzania relacjami. Takie oprogramowanie CRM powinno się znaleźć w każdej firmie.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie