„Nowe” stanowiska, które coraz częściej tworzą polskie firmy

Maciej Piwowski
27.11.2020

Prowadzenie biznesu w realiach trzeciej dekady XXI wieku znacząco różni się od tego, z czym mieli do czynienia przedsiębiorcy jeszcze 20-30 lat temu. Obecnie w firmach powstaje coraz więcej stanowisk, które do niedawna wydawały się kompletnie nieprzydatne. Pracodawcy muszą je jednak tworzyć, aby chociażby zadbać o bezpieczeństwo czy widoczność swoich biznesów. Kilka ciekawych przykładów podajemy w naszym poradniku.

Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa

Z pewnością w przeciągu kilku najbliższych lat to stanowisko będzie wręcz standardem w firmach z sektora MŚP, nie wspominając już o korporacjach. Przedsiębiorcy mają coraz większą świadomość tego, jak duże jest zagrożenie cyberprzestępczością. Obawiają się jej i chcą się przed nią bronić, do czego często jest potrzebne zatrudnienie eksperta z zakresu przeciwdziałania takim zagrożeniom, jak kradzież danych, internetowe szpiegostwo gospodarcze czy wyłudzanie pieniędzy.

Specjalista z zakresu mediów społecznościowych

Social media to potęga i bardzo ważne narzędzie promocji marki w sieci. Firmy, zwłaszcza zarządzane przez młodszych właścicieli wychowanych „na Internecie” doskonale zdają sobie z tego sprawę. Nie dziwi więc, że coraz więcej przedsiębiorstw tworzy osobne stanowiska dla ekspertów z zakresu mediów społecznościowych, którzy odpowiadają za kreowanie wizerunku marki firmy na Facebooku, Instagramie etc.

Content marketer

Tworzenie treści jest dziś fundamentem marketingu internetowego. Firmy chętnie inwestują w prowadzenie blogów, dystrybucję artykułów sponsorowanych czy treści wideo. Do tego potrzebne jest jednak duże zaangażowanie ze strony eksperta od content marketingu. Nie wszystkie przedsiębiorstwa chcą tutaj korzystać ze wsparcia zewnętrznych agencji, stąd można się już spotkać z przypadkami tworzenia specjalnych stanowisk dla content marketerów.

Travel menager

Podróże służbowe generują bardzo wysokie koszty, które w dodatku są trudne do rozliczenia. Nie dziwi zatem, że wielu firmom opłaca się stworzyć stanowisko travel menagera, którego zadaniem jest organizowanie wszelkich wyjazdów, negocjowanie cen z podwykonawcami oraz optymalizowanie kosztów podróży.  Sprawny travel menager może bez większego problemu zapracować na swoją pensję, a wręcz przynieść firmie spore oszczędności.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie