Headhunting jest strategią pozyskiwania pracowników, z której korzystają przede wszystkim średnie i duże firmy. Tymczasem jest ona dostępna również dla mniejszych przedsiębiorstw, które od dawna borykają się z problemem braku rąk do pracy. Dowiedz się, kiedy warto postawić na headhunting i zlecić takie działania doświadczonej agencji HR.
Headhunting jest zdecydowanie najlepszą strategią pozyskiwania osób, które mają rzadkie kwalifikacje zawodowe, duże doświadczenie lub inne cechy decydujące o tym, że są uznawane za specjalistów. Tacy pracownicy nie narzekają na brak ofert, stąd sami raczej nie zgłaszają się do procesów rekrutacyjnych, ale po prostu czekają na intratne propozycje. Zadanie dotarcia do takiego specjalisty najlepiej jest powierzyć profesjonalnemu headhunterowi.
Headhunting bardzo dobrze sprawdza się do pozyskiwania wspólników, prezesów czy członków zarządu. Znalezienie osoby posiadającej odpowiednie kompetencje i doświadczenie nie jest takie proste i może być bardzo czasochłonne. Niektóre agencje HR wręcz specjalizują się w pozyskiwaniu osób na najwyższe stanowiska, kierując się tutaj wytycznymi przedstawionymi przez klienta.
W takiej sytuacji nie ma się nawet nad czym zastanawiać i warto od razu skontaktować się z agencją HR oferującą usługę headhuntingu. Konkretne wymagania wyrażone w ogłoszeniu o pracę mogą odstraszyć potencjalnych kandydatów, a tych, którzy je spełniają zniechęci brak informacji na temat np. warunków zatrudnienia.
Headhunter dotrze do osób wpisujących się w profil idealnego kandydata, a następnie w imieniu klienta złoży im propozycję zmiany miejsca zatrudnienia, co znacząco skróci proces rekrutacji.
Mamy na myśli sytuację, w której pracodawca ma na celowniku konkretnego człowieka, ale nie wie, jak się z nim skontaktować, obawia się, że jego propozycja zostanie z góry odrzucona czy po prostu nie chce psuć relacji z obecnym pracodawcą tej osoby.
Tutaj znów z pomocą przyjdzie headhunter, który własnymi kanałami dotrze do takiego pracownika, wybada grunt i sprawdzi, czy byłby on skłonny zmienić miejsce zatrudnienia – wciąż bez zdradzania tożsamości swojego klienta. Takie zakulisowe działania bywają bardzo skuteczne, a przy tym eleganckie.