Jakie problemy może rozwiązać pośrednik pracy?

Piotr Kowalczyk
27.08.2021

Pośrednictwo pracy wciąż jest kojarzone głównie przez pryzmat tzw. pośredniaków, czyli powiatowych urzędów pracy. Wielu przedsiębiorców nie chce korzystać z ich usług, ponieważ z góry zakładają, że nie ma to żadnego sensu – i często mają rację. Warto natomiast wiedzieć, że funkcję pośrednika pracy pełnią również prywatne agencje HR, które są w stanie rozwiązać wiele problemów swoich klientów. Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.

Obsadzenie wakatu

To najważniejszy problem, którego rozwiązanie powierza się pośrednikowi pracy. Zadaniem agencji jest znalezienie takiego pracownika, który spełnia oczekiwania pracodawcy, ale przede wszystkim jest gotów objąć zaproponowane mu stanowisko od ręki. Obsadzenie wielomiesięcznego wakatu pozwala uwolnić niewykorzystaną energię przedsiębiorstwa i daje mu impuls do dalszego rozwoju.

Obniżenie kosztów rekrutacji

Wielu pracodawców wychodzi z założenia, że skorzystanie z pomocy pośrednika pracy podnosi koszty rekrutacji, tymczasem jest dokładnie odwrotnie. Dzięki wsparciu specjalistów obsadzenie etatu następuje szybciej, co samo w sobie ogranicza wydatki po stronie pracodawcy, nie wspominając już o tym, że umożliwia przyjmowanie większej liczby zleceń i osiąganie wyższych przychodów.

Znalezienie wysokiej klasy fachowca

Z tym jest spory problem, ponieważ nie dość, że fachowców dziś brakuje, to jeszcze ci, którzy są na rynku, bardzo się cenią. Właśnie dlatego procesy rekrutacyjne potrafią się ciągnąć w nieskończoność i stanowić poważne wyzwanie dla przedsiębiorcy. W rozwiązaniu tego dylematu specjalizują się właśnie pośrednicy pracy, którzy dzięki własnym kontaktom oraz profesjonalnemu przeprowadzeniu procesu rekrutacji są w stanie o wiele szybciej wyszukać odpowiednich fachowców dla swoich klientów.

Poprawa wizerunku pracodawcy

To niedoceniana korzyść wynikająca z zatrudnienia pośrednika pracy. Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że trudności ze znalezieniem pracowników mogą wynikać nie tyle z wysokości wynagrodzenia, co ze słabej marki pracodawcy – przez to najlepsi pracownicy nie są zainteresowani podjęciem zatrudnienia w danej firmie. Pośrednik pracy może to zmienić poprzez profesjonalizację procesu rekrutacyjnego, co automatycznie przekłada się na uatrakcyjnienie wizerunku pracodawcy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.