Pracodawcy chcący zoptymalizować koszty zatrudniania pracowników bardzo często rozważają zaproponowanie im przejścia na model współpracy B2B. Teoretycznie jest to gorsze rozwiązanie z punktu widzenia pracownika, ponieważ pozbawia go komfortu posiadania etatu. Z drugiej jednak strony taki model niesie ze sobą istotne korzyści dla obu stron. Sprawdź więc, dlaczego warto zaproponować pracownikowi przejście na B2B.
Współpraca B2B jest bardzo opłacalna pod względem finansowym i to zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. W porównaniu z etatem na starcie oszczędzasz nawet kilka tysięcy złotych przy założeniu, że dotychczasowa pensja pracownika wynosiła około 8000 złotych brutto. Trudno nie dostrzec w tym korzyści, a już szczególnie w sytuacji, gdy możesz zaproponować przejście na B2B kilkorgu pracowników.
Nieprzekonanego do B2B pracownika może skusić wizja osiągania wyraźnie wyższych przychodów. Wspomniana pensja 8000 złotych brutto przekłada się na wynagrodzenie w kwocie około 5600 złotych na rękę – resztę stanowią podatki oraz składki na ZUS. W przypadku współpracy B2B, gdzie współpracownik wystawia fakturę za swoje usługi, jego dochód jest wyższy, a dodatkowo pracownik zyskuje możliwość optymalizacji podatkowej poprzez np. generowanie kosztów uzyskania przychodu.
Tutaj nie ma nawet o czym dyskutować. Współpraca B2B z miejsca rozwiązuje mnóstwo problemów, z jakimi borykają się pracodawcy utrzymujący etaty w swoich firmach. Rozliczenie faktury jest nieporównywalnie łatwiejsze w porównaniu z załatwieniem licznych spraw kadrowych. Pracodawca nie musi się tutaj martwić odprowadzaniem składek na ZUS czy podatków – to wszystko zostaje na głowie współpracownika.
Ten argument może ostatecznie przekonać Twojego pracownika do przejścia na model B2B. Jeśli obecnie nie wypracowuje on całego etatu, ponieważ firma ma mniej zleceń, to tak naprawdę jego stanowisko stanowi dla Ciebie spore i nie do końca adekwatne obciążenie finansowe. Wyjaśnij pracownikowi, że po przejściu na B2B będzie mieć swobodę w realizowaniu zleceń na rzecz innych klientów w ramach dostępnego czasu, co opłaci mu się finansowo.