Wirtualne biuro: dlaczego warto?

Antoni Kwapisz
27.10.2020

Wirtualne biura powstają w naszym kraju jak grzyby po deszczu. Jest to związane z rosnącą liczbą działalności gospodarczych, szczególnie tych jednoosobowych. Wirtualne biuro stanowi bardzo ciekawą propozycję dla małych firm, w tym osób samozatrudnionych, pozwalając z jednej strony zachować bardzo niskie koszty prowadzenia biznesu, a z drugiej zyskać coś, co dla przedsiębiorcy jest bezcenne: prestiż. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w wirtualne biuro.

Prestiżowy adres

To największa zaleta wirtualnego biura, zwłaszcza z punktu widzenia tych przedsiębiorców, którzy swoje firmy zarejestrowali na przykład w mieszkaniu. Jest wiele biznesów, których prowadzenie nie wymaga posiadania eleganckiej siedziby czy choćby fizycznego biura. Jeśli przedsiębiorca spokojnie radzi sobie we własnym domu lub pracuje głównie w samochodzie i u klienta, to wirtualny adres będzie dla niego optymalnym rozwiązaniem.

Wirtualne biura mają to do siebie, że z reguły są zarejestrowane w prestiżowych lokalizacjach. Takich, które robią bardzo dobre wrażenie na klientach i kontrahentach. Prosty przykład: jeśli firma, jako adres swojej siedziby podaje ulicę Nowy Świat w Warszawie, to oczywiste jest, że przykuje tym uwagę potencjalnego klienta. Nikt przecież nie będzie sprawdzać, czy firma rzeczywiście działa w tym miejscu.

Obsługa korespondencji

W pakiecie podstawowym wynajmując wirtualne biuro dostajemy tylko adres i skrzynkę pocztową. Jest to na dłuższą metę dość kłopotliwe, bo przecież trzeba co jakiś czas podjechać pod dany adres i opróżnić skrzynkę z listów. Można tego uniknąć decydując się na usługę rozszerzoną, obejmującą również obsługę korespondencji.

W takim układzie wyznaczona osoba będzie odbierać korespondencję firmy, skanować dokumenty i wysyłać pliki właścicielowi biznesu. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, oszczędzające mnóstwo czasu.

Coś dla tych, którzy nie chcą wiązać biznesu z życiem prywatnym

Choć wielu początkujących przedsiębiorców rejestruje swoje firmy pod adresem zamieszkania i podaje go kontrahentom, to takie rozwiązanie nie jest szczególnie zalecane. Nie tylko z przyczyn wizerunkowych, ale też praktycznych. Korespondencja firmowa przychodząca na domowy adres może się łatwo zmieszać z tą prywatną. Również sąsiedzi – w przypadku mieszkania – mogą mieć obiekcje i otwarcie zgłaszać sprzeciw wobec prowadzenia firmy w lokalu.

Jeśli dostrzegasz tego typu zagrożenia, to rozważ wynajęcie wirtualnego biura – najlepiej w pakiecie z obsługą korespondencji. Koszt zależy od lokalizacji, jednak w średniej wielkości mieście można liczyć na stawki na poziomie od 150 złotych netto miesięcznie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.