Dostałeś ofertę leasingu auta na potrzeby Twojej działalności gospodarczej? Prawdopodobnie od razu przeszedłeś do sprawdzenia wysokości miesięcznej raty. Tymczasem najważniejsze jest przeanalizowanie poszczególnych elementów składowych oferty, które de facto decydują o koszcie finansowania. Omawiamy je w naszym poradniku.
Może być też nazwana opłata inicjalną. Jest to kwota, którą wpłacasz na samym początku w celu uruchomienia leasingu. Opłata wstępna to równowartość procentowego udziału leasingobiorcy w wartości początkowej auta – może to być np. 5, 10, 20 czy 45%.
Nie każdy leasingodawca pobiera taką opłatę, jednak możesz się z nią zetknąć w tej konkretnej ofercie. Zwykle wynosi ona 1% wartości przedmiotu leasingu netto.
Czyli wartość, za jaką możesz wykupić samochodów po zakończeniu umowy leasingu. Z reguły jest to 1% wartości początkowej netto, choć można również przygotować ofertę ze znacznie wyższą wartością wykupu (co obniży wysokość miesięcznej raty).
Czyli końcowy koszt leasingu, odpowiednik RRSO w kredytach konsumenckich.
Tutaj najczęściej znajduje się miesięczna opłata z tytułu ubezpieczenia pojazdu (obligatoryjny GAP) oraz ewentualnie obsługi serwisowej czy przedłużonej gwarancji na samochód.
Pamiętaj również, że wszystkie kwoty podane w ofercie leasingu są kwotami netto, do których trzeba doliczyć 23% podatek VAT.