Takie artykuły na blogu budują atrakcyjną markę przedsiębiorstwa

Piotr Kowalczyk
04.04.2023

Prowadzenie bloga firmowego jest jednym z najpopularniejszych sposobów na sukcesywne budowanie rozpoznawalności, atrakcyjności oraz zaufania do marki przedsiębiorstwa. Niestety, mnóstwo firm robi to źle, skupiając się wyłącznie na SEO, kopiując tematy (a często całe fragmenty treści) od konkurencji, nie zachowując regularności i nie dbając o jakość artykułów. W naszym poradniku krótko omawiamy cechy artykułów na firmowym blogu, które rzeczywiście wspierają proces budowania silnej marki przedsiębiorstwa.

Unikalność

Aby prowadzenie bloga firmowego miało sens, to tworzone artykuły muszą się wyróżniać na tle tego, co proponuje konkurencja. Zaczynamy więc od opracowania listy unikalnych tematów lub takich, na które można spojrzeć pod innym kątem.

Wysoka wartość merytoryczna

Solą bloga firmowego są artykuły eksperckie, które pod względem treści i zawartości merytorycznej nie pozostawiają wątpliwości, że zostały napisane przez specjalistę. W dobie coraz częstszego wykorzystywania sztucznej inteligencji do generowania tekstów, takie artykuły będą się coraz mocniej wyróżniać i przyciągać jeszcze więcej czytelników.

Walor poradnikowy

Artykuły na firmowym blogu nie powinny być pisane z myślą o ekspertach – poza wyjątkiem, w którym blog rzeczywiście jest kierowany do przedstawicieli danej branży. O wiele lepsze efekty można osiągnąć publikując artykuły pisane przystępnym, atrakcyjnym językiem, o walorze poradnikowym – czyli odpowiadające na konkretne pytania klientów, rozwiązujące jakieś problemy pojawiające się w danej branży itd.

Własne źródła

Wysoko cenione są artykuły blogowe, które powstają w oparciu o dane własne przedsiębiorstwa. Jeśli firma prowadzi jakieś wewnętrzne badania lub ma dostęp do unikalnych opracowań, to warto się na nie powoływać w artykułach, nawet wielokrotnie. To zwiększa wiarygodność treści.

Case study

Bardzo dobrym pomysłem jest również publikowanie na blogu artykułów, które omawiają konkretne przykłady „z życia” przedsiębiorstwa. Tak zwane case studies pozwalają nie tylko zobrazować zakres działalności, ale też zaprezentować jej kwalifikacje w realnych zastosowaniach. Lektura takiego artykułu może rozwiać wątpliwości osób, które jeszcze się wahają, czy wysłać zapytanie ofertowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie