Jak wzmocnić markę pracodawcy w procesie rekrutacji?

Piotr Kowalczyk
02.08.2021

Rekrutowanie pracowników nigdy nie jest łatwe, a w ostatnich latach może być wręcz uznawane za katorgę. 8 na 10 pracodawców w Polsce przyznaje, że ma poważny problem z uzupełnieniem wakatów. Tym bardziej warto zadbać o to, aby najcenniejsi pracownicy sami zgłaszali się do procesu rekrutacyjnego, w czym bardzo pomoże jednoczesne wzmacnianie marki pracodawcy. Jak to zrobić? Kilka sposobów omawiamy w naszym poradniku.

Atrakcyjna forma ogłoszenia

Już to, jak ogłoszenie wygląda, może mieć duży wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa i zadecydować o tym, czy potencjalny kandydat w ogóle zgłosi się do procesu rekrutacyjnego. Przesadą na pewno nie będzie więc zlecenie napisania ogłoszenia copywriterowi oraz zaprojektowania go studiu graficznemu. W rywalizacji o najcenniejszych pracowników liczą się detale, dlatego nie lekceważ tego aspektu wzmacniania marki pracodawcy.

Odpowiednia ekspozycja ogłoszenia

Mamy tutaj na myśli przede wszystkim prawidłowy wybór miejsc publikacji ogłoszenia. Zawsze radzimy, aby informacja o rozpoczęciu rekrutacji pojawiła się w oficjalnych kanałach marki – na Facebooku, blogu oraz oczywiście stronie internetowej.

Jeśli natomiast chodzi o zewnętrzne miejsca publikacji, to niekoniecznie dobrym pomysłem będzie OLX. Warto rozważyć wyeksponowanie ogłoszenia na portalach branżowych oraz portalach pracy, które umożliwiają bardzo precyzyjne filtrowanie wyników. Jest to szczególnie ważne w przypadku chęci pozyskania wysokiej klasy specjalistów.

Programy ambasadorskie
Rozważ działania Employee Advocacy w swojej firmie. Korzyści z takich programów jest wiele, a także możesz zaoszczędzić pieniądze, nie tylko w rekrutacji.

Profesjonalny wizerunek firmy

Każdy wartościowy pracownik przed odpowiedzeniem na ogłoszenie postanowi sprawdzić daną firmę – zwłaszcza, jeśli nie jest ona powszechnie znana i nie wypracowała sobie jeszcze silnej marki na rynku. Bądź na to przygotowany i z wyprzedzeniem zainwestuj w profesjonalizację wizerunku przedsiębiorstwa.

Podstawą jest oczywiście zadbanie o atrakcyjny, nowoczesny wygląd strony internetowej. Jeśli w ogłoszeniu deklarujesz, że Twoja firma jest innowacyjna, a strona przypomina witryny z lat 90. XX wieku, to coś tutaj ewidentnie nie zagrało i będzie to mieć negatywny wpływ na cały proces rekrutacji.

Nie zapominaj również, aby zadbać o pozytywne opinie o firmie w sieci. Sprawdź, co piszą o Tobie „w Internetach”, szczególnie pod wizytówką firmy w usłudze Google Moja Firma oraz na portalach branżowych, forach i portalach opinii o pracodawcach. W razie natrafienia na liczne nieprzychylne opinie koniecznie na nie odpowiedz, aby załagodzić sytuację lub rozważ skorzystanie z usług agencji PR specjalizującej się w ochronie wizerunku firm w Internecie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie