Rekrutowanie pracowników nigdy nie jest łatwe, a w ostatnich latach może być wręcz uznawane za katorgę. 8 na 10 pracodawców w Polsce przyznaje, że ma poważny problem z uzupełnieniem wakatów. Tym bardziej warto zadbać o to, aby najcenniejsi pracownicy sami zgłaszali się do procesu rekrutacyjnego, w czym bardzo pomoże jednoczesne wzmacnianie marki pracodawcy. Jak to zrobić? Kilka sposobów omawiamy w naszym poradniku.
Już to, jak ogłoszenie wygląda, może mieć duży wpływ na postrzeganie przedsiębiorstwa i zadecydować o tym, czy potencjalny kandydat w ogóle zgłosi się do procesu rekrutacyjnego. Przesadą na pewno nie będzie więc zlecenie napisania ogłoszenia copywriterowi oraz zaprojektowania go studiu graficznemu. W rywalizacji o najcenniejszych pracowników liczą się detale, dlatego nie lekceważ tego aspektu wzmacniania marki pracodawcy.
Mamy tutaj na myśli przede wszystkim prawidłowy wybór miejsc publikacji ogłoszenia. Zawsze radzimy, aby informacja o rozpoczęciu rekrutacji pojawiła się w oficjalnych kanałach marki – na Facebooku, blogu oraz oczywiście stronie internetowej.
Jeśli natomiast chodzi o zewnętrzne miejsca publikacji, to niekoniecznie dobrym pomysłem będzie OLX. Warto rozważyć wyeksponowanie ogłoszenia na portalach branżowych oraz portalach pracy, które umożliwiają bardzo precyzyjne filtrowanie wyników. Jest to szczególnie ważne w przypadku chęci pozyskania wysokiej klasy specjalistów.
Programy ambasadorskie
Rozważ działania Employee Advocacy w swojej firmie. Korzyści z takich programów jest wiele, a także możesz zaoszczędzić pieniądze, nie tylko w rekrutacji.
Każdy wartościowy pracownik przed odpowiedzeniem na ogłoszenie postanowi sprawdzić daną firmę – zwłaszcza, jeśli nie jest ona powszechnie znana i nie wypracowała sobie jeszcze silnej marki na rynku. Bądź na to przygotowany i z wyprzedzeniem zainwestuj w profesjonalizację wizerunku przedsiębiorstwa.
Podstawą jest oczywiście zadbanie o atrakcyjny, nowoczesny wygląd strony internetowej. Jeśli w ogłoszeniu deklarujesz, że Twoja firma jest innowacyjna, a strona przypomina witryny z lat 90. XX wieku, to coś tutaj ewidentnie nie zagrało i będzie to mieć negatywny wpływ na cały proces rekrutacji.
Nie zapominaj również, aby zadbać o pozytywne opinie o firmie w sieci. Sprawdź, co piszą o Tobie „w Internetach”, szczególnie pod wizytówką firmy w usłudze Google Moja Firma oraz na portalach branżowych, forach i portalach opinii o pracodawcach. W razie natrafienia na liczne nieprzychylne opinie koniecznie na nie odpowiedz, aby załagodzić sytuację lub rozważ skorzystanie z usług agencji PR specjalizującej się w ochronie wizerunku firm w Internecie.