Wizerunek marki to szalenie ważny element biznesu. Należy o niego dbać na wielu poziomach, również tych nieoczywistych i przez to często lekceważonych. Przykładem może być komunikacja mailowa, którą prowadzi praktycznie każdy współczesny przedsiębiorca. W naszym poradniku znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą Ci prawidłowo zadbać o wizerunek marki na etapie wysyłania maili do klientów czy kontrahentów.
Zacznijmy od stopki, która może zarówno wspierać wizerunek marki przedsiębiorstwa i zwiększać jej rozpoznawalność (oraz ułatwić klientowi jej zapamiętanie), jak i zniechęcić do zapoznania się z treścią wiadomości.
Obecnie standardem jest, że przedsiębiorstwa zlecają zaprojektowanie stopki maila, traktując jako elementarną część identyfikacji wizualnej marki. To bardzo dobre podejście.
Każda osoba zatrudniona w przedsiębiorstwie, która prowadzi komunikację mailową, powinna posiadać własną, indywidualną stopkę. Kluczowe jest wskazanie stanowiska takiej osoby, aby odbiorca wiedział, z kim właściwie ma do czynienia.
Coraz częściej spotyka się stopki maila, w których poza danymi teleadresowymi nadawcy znajduje się również jego zdjęcie. Jest to ciekawy zabieg wizerunkowy, bez wątpienia zwracający uwagę na wiadomość i jej autora, ale radzimy to dokładnie przemyśleć.
Zdjęcie jest elementem graficznym „obciążającym” mail, przez co wiadomość może docierać do adresata z opóźnieniem, być blokowana przez program pocztowy lub nawet nie wyświetlać się prawidłowo przy słabym połączeniu internetowym.
Wizerunek to nie tylko strona wizualna. Należy pamiętać o wypracowaniu właściwej formy komunikacji na gruncie językowym – i koniecznie się jej trzymać. Warto zastanowić się nad tym, czy zaczynamy maila od „Dzień dobry” czy suchego „Witam”, czy kończymy „Pozdrawiam” czy „Z poważaniem” itd.
Strona języka wypowiedzi ma bardzo duży wpływ na odbiór marki i profesjonalizację jej wizerunku w oczach odbiorcy wiadomości.