Employer branding a pandemia. Jak budować atrakcyjną markę pracodawcy w dobie koronawirusa?

Mariusz Siwko
23.11.2020

Pandemia COVID-19 całkowicie przemodelowała nasz rynek pracy. Wiele firm musiało przejść na pracę zdalną, inne się do tego szykują i można w ciemno założyć, że w kolejnych latach ten trend będzie przybierać na sile. Pracodawcy chcący budować atrakcyjną markę przedsiębiorstwa w ramach strategii employer branding muszą zacząć odpowiadać na potrzeby pracowników, szczególnie tych młodszych oraz obawiających się skutków zarażenia. Jakie wartości warto w tym czasie komunikować? Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Elastyczny czas pracy

To w zasadzie podstawa, jeśli chodzi o budowanie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy w tych szalonych czasach. Możliwość skorzystania z elastycznego czasu pracy stała się jednym z priorytetów dla osób szukających nowego zatrudnienia. Pozwala to bowiem np. zorganizować opiekę nad dzieckiem, które nie może uczęszczać do przedszkola lub szkoły.

Dopłaty do mediów i posiłków

Coraz więcej pracowników wykonujących swoje obowiązki zdalnie zaczyna dostrzegać, że taki układ niekoniecznie im się opłaca. Powodem są oczywiście wyższe rachunki za media, przede wszystkim prąd. Pracodawca, który chce zwiększyć atrakcyjność swojej marki w dobie pandemii, powinien jasno komunikować, że pracownicy otrzymają rekompensaty.

Pełne wyposażenie zdalnego stanowiska pracy

To bardzo dobry sposób na to, aby właściwie od ręki zwiększyć zainteresowanie firmą wśród potencjalnych pracowników. Zaoferowanie pełnego wyposażenia miejsca pracy np. w domu stanowi atrakcyjny element wynagrodzenia pozapłacowego. Szczególnie docenią to osoby, które po przejściu na pracę zdalną zostały zmuszone do korzystania z własnego sprzętu, zakupu biurka etc.

Bezpłatna opieka medyczna

Czasy pandemii bezlitośnie zrewidowały stan państwowej służby zdrowia. Dlatego coraz więcej osób szukających pracy zwraca uwagę na to, czy pracodawca oferuje prywatną opiekę medyczną. Jest to ogromny atut, który istotnie wpływa na uatrakcyjnienie wizerunki marki pracodawcy.

Rotacyjny układ pracy w biurze

Nie wszyscy dobrze odnajdują się w realiach pracy zdalnej. Nie brakuje osób, które wręcz marzą o tym, aby wrócić do biura. Warto więc zakomunikować, że firma o tym myśli i przewiduje rotacyjny układ pracy stacjonarnej – by z jednej strony zapewnić bezpieczeństwo, a z drugiej komfortowe warunki do efektywnego wykonywania swoich obowiązków.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie