Czy warto samodzielnie pozycjonować stronę internetową firmy? 5 dowodów na to, że to zły pomysł

Strona firmowa to najprostsze narzędzie docierania do klientów. Nie nastąpi to jednak automatycznie – trzeba jeszcze zadbać o to, aby strona była dobrze widoczna w wyszukiwarce. W tym celu trzeba zaznajomić się z pojęciem pozycjonowania. W Internecie można znaleźć mnóstwo poradników, które przekonują, że samodzielne pozycjonowanie strony firmowej jest łatwe i przyjemne. To niestety nieprawda. Mamy na to 5 mocnych dowodów.

  1. Pozycjonowanie strony trwa długo – zanim Twoja firmowa strona www znajdzie się w TOP10 Google (a to powinno być celem) minie mnóstwo czasu. Dziś nie ma możliwości, aby przy pomocy kilku prostych trików oszukać algorytm wyszukiwania. Skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu i skupienia się na dostarczaniu na stronę wartościowych dla użytkowników (nie dla wyszukiwarki!) treści. Pomyśl więc, czy masz siły, aby co miesiąc napisać np. 10 artykułów na blog firmowy. To nie jest takie proste i w większości przypadków bardziej opłaca się zlecić do firmie zewnętrznej.
  2. Brak gwarancji efektu – w biznesie nie ma nic gorszego niż inwestycja, która się nie zwraca. A taką inwestycją może być poświęcenie przez Ciebie mnóstwa czasu na samodzielne pozycjonowanie witryny, z czego nic w końcu nie wyjdzie. Zachęcamy – skup się na tym, co potrafisz robić, a to, czego nie potrafisz, zostaw fachowcom. Efekt będzie lepszy lub nawet gwarantowany, jeśli firma zajmująca się pozycjonowaniem strony zobowiąże się w umowie do osiągnięcia sukcesu.
  3. Konieczność „wgryzienia się” w temat – nie licz na to, że po przeczytaniu 2-3 poradników na blogach staniesz się tzw. SEO Ninją. Fachowcy dochodzą do tego poziomu latami i nikt nie zdradzi wszystkich zasad skutecznego pozycjonowania za darmo. Czy naprawdę masz czas, aby zrobić specjalizację z tego zagadnienia? Jeśli nie – odpuść już na tym etapie, bo szkoda marnować siły.
  4. Frustracja – która będzie wynikać z braku efektów. Nawet jeśli wszystko zrobisz dobrze, to może się okazać, że Twoja strona firmowa nie ma szans na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Powodem mogą być np. błędy optymalizacji strony, których usunięcie wymaga jeszcze większej wiedzy i umiejętności.
  5. To strata czasu i pieniędzy – o czasie dużo już napisaliśmy, pora na pieniądze. Wiesz, jaki jest najczęstszy efekt samodzielnych prób pozycjonowania strony? Zwrócenie się do specjalistów z prośbą o pomoc. Wówczas może się okazać, że koszt usługi będzie znacznie wyższy, bo swoimi wcześniejszymi działaniami utrudniłeś zadanie fachowcom, którzy teraz będą musieli po Tobie posprzątać. Bilans okaże się niekorzystny – Twoje wysiłki pójdą na marne, a w końcu i tak zlecisz prace nad spopularyzowaniem strony firmie zewnętrznej.

Doszliśmy do sedna. Sukces w biznesie jest uzależniony od podejmowania działań, o których ma się pojęcie. Próby oszczędzania na elementarnych zabiegach marketingowych z reguły kończą się fiaskiem. Nie popełnij tego błędu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.