Firmowa strona WWW - ważny element budowania wizerunku marki w sieci

Jerzy Biernacki
12.11.2020

Strona internetowa jest współcześnie jedną z najważniejszych wizytówek marki. Dla klientów, którzy coraz częściej korzystają z Internetu w celu znalezienia interesujących ich produktów, usług i tematów, brak strony internetowej marki może przekreślić szansę na skorzystanie z jej oferty. Sama obecność w sieci nie jest oczywiście wyznacznikiem jakości – uwagę przyciągają przede wszystkim wartościowe, profesjonalnie przygotowane strony przekazujące wartościowe dla klienta informacje. Dlaczego warto zainwestować w firmową stronę internetową i co powinna zawierać?

Jak założyć stronę internetową dla firmy?

Sam proces utworzenia własnej strony internetowej dla firmy nie jest zadaniem trudnym – wykupując domenę oraz hosting oraz instalując na nim CMS WordPress można w dość łatwy sposób utworzyć prostą, podstawową stronę internetową umożliwiającą publikowanie treści, prezentowanie własnej oferty i pozyskiwanie nowych klientów. Aby jednak strona taka była w pełni bezpieczna, funkcjonalna, przyjazna dla użytkownika, a przede wszystkim widoczna w sieci, potrzeba nieco więcej wysiłku i energii włożonej w projektowanie strony www, zarówno w zakresie szablonu jak i treści na stronie.

Firmowe strony internetowe bazujące na darmowych szablonach, przygotowane pobieżnie w celu pojawienia się marki w sieci nie sprawdzają się we współczesnym internecie. Ich treści będą nie tylko niewidoczne dla wyszukiwarki, ale zwyczajnie nieatrakcyjne dla użytkownika. Tworzenie stron www wymaga czasu na techniczną optymalizację strony, przygotowanie odpowiedniej struktury strony, zbudowanie menu i kategorii, linkowanie wewnętrzne, wgranie niezbędnych rozszerzeń, wgranie obrazów czy zadbanie o szybkość ładowania strony. Dopiero na tak przygotowaną bazę tworzone są treści zoptymalizowane pod kątem SEO, pozwalające pozycjonować stronę na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Co powinno znaleźć się na stronie internetowej firmy?

Projektowanie stron www – najważniejsze elementy Twojej firmowej strony

Firmowa strona internetowa może być wyjątkowo prostą wizytówką firmy, prezentującą jej ofertę i drogę kontaktu dla potencjalnego klienta, jak i rozbudowaną witryną z wieloma zakładkami, rozbudowanym opisem oferty, artykułami specjalistycznymi, czatem czy sklepem online. Bez względu na to, którą z form wybierzesz, na firmowej stronie internetowej muszą znaleźć się informacje na temat działalności i oferty firmy, dane kontaktowe dla klienta zainteresowanego ofertą, a także treści opisujące szerzej Twoją specjalność i to, czym wyróżniasz się na tle konkurencji.

Jeśli chcesz rozbudować projekt strony internetowej i przyciągnąć do niej nowych użytkowników, wartościowym elementem mogą być treści specjalistyczne, budowane jako baza wiedzy dla klienta lub w formie aktualności branżowych. Skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów są również newslettery oraz formularze kontaktowe pozwalające na przesłanie zapytania bezpośrednio ze strony internetowej. Jeśli prowadzisz firmowe konto w mediach społecznościowych i tam skupiasz się na bezpośredniej komunikacji z klientem, informację taką warto umieścić na stronie internetowej – wielu klientów w pierwszej kolejności sprawdza markę w wyszukiwarce, ale dla wielu marek znacznie lepszym sposobem na budowanie swojego wizerunku i nawiązywanie relacji z klientami są social media.

Kiedy zlecić tworzenie stron www specjalistom?

Współczesny klient korzystający z sieci potrzebuje zwykle kilku sekund na stronie internetowej marki by ocenić, czy skorzysta z jej oferty czy też nie. Atrakcyjny projekt graficzny i profesjonalny wygląd strony internetowej mogą zrobić dobre pierwsze wrażenie, ale odpowiednio przygotowane i wartościowe treści, łatwość nawigowania po stronie i dostęp do niezbędnych informacji kontaktowych lub zakupowych zadecydują o pozyskaniu przez markę nowego klienta. Profesjonalne strony internetowe przygotowywane przez specjalistów home.pl znacząco zwiększa Twoje szanse na zbudowanie wizerunku marki w sieci i wypracowanie dobrej pozycji w wyszukiwarkach, z których marki pozyskują na co dzień cenny ruch organiczny.

Dlaczego warto?

Pozytywne strony obecności marki w Intrenecie dostrzegane są już nie tylko przez duże marki specjalizujące się w sprzedaży czy mniejsze sklepy internetowe rozkręcające swoją działalność w sieci. Niezależnie od branży, w jakiej działasz, Twoja firma może zyskać wiele na obecności w Internecie i pojawianiu się w wynikach wyszukiwania dla użytkowników poszukujących informacji lub konkretnych marek w Twojej specjalności. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której osoba poszukuje prawnika, serwisu sprzętu komputerowego, tłumacza czy jakiegokolwiek specjalisty. Wpisując zapytanie do wyszukiwarki trafia na listę kilku firm w swojej okolicy. Osoba taka nie będzie prawdopodobnie szukać firmy poza siecią, bo znaleziona lista wyników wystarczy, by wybrać jedną ofertę spełniającą oczekiwania.

Strona internetowa przyda się nawet wtedy, gdy działasz lokalnie i nie planujesz obsługi klientów przez Internet. Załóżmy, że klient widzi Twoją działalność przechodząc obok lokalu. Opinii o Twojej firmie poszuka w sieci i jeśli nie trafi na żadne sprawdzone informacje, istnieje szansa że zrezygnuje, szukając kogoś bardziej sprawdzonego i zaufanego.

Tak działa współcześnie biznes – nieobecność w Internecie oznacza coraz częściej nieobecność na rynku, a prosta, ale profesjonalna strona internetowa może zmienić wiele. Dlatego budowę swojej wizytówki w Internecie warto zlecić profesjonalistom: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie