Jak reagować na negatywne opinie o firmie w Internecie? 8 sposobów

Jerzy Biernacki
06.05.2024

Prowadząc swoją działalność, nie zawsze uda nam się uniknąć negatywnych opinii w Internecie. To, w jaki sposób na nie zareagujesz, może wpłynąć na reputację Twojej działalności oraz sposób, w jaki jest postrzegana przez klientów. Negatywne opinie mogą być traktowane jako szansa do poprawy i budowy zaufania, jeśli odpowiednio na nie zareagujesz. W tym artykule przyjrzymy się, jak odbudować swoją opinię.

Klient wystawił negatywną opinię. Co teraz?

Stało się! Na Twoim profilu pojawiła się negatywna opinia. Niezadowolony gość opisał zaistniałą sytuację i teraz każdy może to zobaczyć — w tym potencjalni klienci. Jak reagować na negatywne opinie w Internecie? Przede wszystkim warto nie robić tego impulsywnie.

Choć w pierwszej chwili może towarzyszyć Ci dużo trudnych emocji jak złość, poczucie niesprawiedliwości czy frustracja, warto wziąć głęboki wdech i spokojnie przeanalizować całą sytuację. Negatywne recenzje zdarzają się nawet najlepszym i są normalną częścią prowadzenia biznesu; nie sposób ich uniknąć, nawet wtedy, gdy dokładasz wszelkich starań.

Gdy klient wystawi negatywną opinię, kluczowe jest profesjonalne i empatyczne podejście. Przeczytaj opinie uważnie, odpowiedz szybko i profesjonalnie, przeproś za wszelkie niedogodności, zaoferuj konkretną akcję naprawczą, a także zachęć do przeniesienia dyskusji offline.

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób się do tego zabrać, koniecznie sprawdź stronę Good Opinion. Good Opinion to zespół ekspertów specjalizujących się w zarządzaniu reputacją online. Naszą misją jest wspieranie firm w budowaniu mocnego i pozytywnego obrazu w sieci. Dzięki naszym usługom możecie skutecznie zarządzać opinią Twojej firmy w różnych platformach, w tym na popularnym portalu Google. Więcej o naszych usługach przeczytasz tutaj: https://good-opinion.pl/opinie-google/.

Jak reagować na negatywne opinie w Internecie? 8 sposobów

Niezadowolony klient po wystawieniu negatywnej opinii czeka na konkretną reakcję z Twojej strony. Jej brak również stanowi pewną odpowiedź. W celu wyjaśnienia sytuacji nie możesz oczekiwać natychmiastowej zmiany nastawienia klienta. Poznaj 8 wskazówek, które Ci z tym pomogą:

  • Profesjonalizm: Odpowiedz w sposób profesjonalny i uprzejmy, bez względu na ton opinii klienta.

  • Empatia: Wyraź zrozumienie dla doświadczenia klienta i pokaż empatię wobec jego sytuacji.

  • Przeprosiny: Jeśli klient miał negatywne doświadczenie, przeproś za wszelkie niedogodności, jakie mógł on doświadczyć.

  • Zaoferuj rozwiązanie: Zaproponuj konkretną akcję naprawczą lub rozwiązanie problemu, aby pokazać, że jesteś gotowy do działania.

  • Przenieś dyskusję offline: Zachęć klienta do kontaktu prywatnego, abyście mogli bardziej szczegółowo omówić problem i znaleźć rozwiązanie.

  • Podziękowanie: Podziękuj klientowi za jego opinię, nawet jeśli jest negatywna, i pokaż, że doceniasz jego wkład.

  • Monitorowanie: Regularnie monitoruj opinie w Internecie, aby szybko reagować na wszelkie negatywne komentarze.

  • Udowodnij swoją wartość: W odpowiedzi na negatywne opinie, podkreśl pozytywne aspekty swojej firmy i udowodnij, dlaczego warto nadal z nią współpracować.

Jak nie odstraszyć potencjalnych klientów z powodu zaistniałej sytuacji?

Zawsze przyjmuj konstruktywną krytykę. W swojej odpowiedzi unikaj potocznych wyrażeń i obrażania drugiej strony. Pokaż, że w swojej firmie problemy gości są traktowane poważnie. Wbrew pozorom opinie online mają ogromną moc. Nie podchodź do problemu lekceważąco. Zawsze przyjmuj szczerą opinię — pomoże Ci to w szybkim wyjaśnieniu sprawy. Usunięcie opinii nie jest najlepszym wyborem, o ile jest nieuzasadniona.

Czy wiesz już, jak reagować na negatywne opinie o firmie w Internecie?

Doceniaj pozytywne opinie i staraj się jak najszybciej odpowiadać na negatywne opinie. Pamiętaj, że szybka odpowiedź i zaproponowanie korzystnego rozwiązania pomoże udobruchać niezadowolonego klienta. Już teraz zadbaj o swój wizerunek w Google. Nasi konsultanci zamienią negatywne rekomendacje w zadowolonych klientów i niejednokrotnie zachęcą ich do ponownego skorzystania z usług Twojej firmy.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie