Strona internetowa to niezbędny ślad obecności firmy w sieci, będącej coraz ważniejszym źródłem pozyskiwania klientów. Każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć na posiadaniu estetycznej, funkcjonalnej strony, która wyróżni jego biznes na tle konkurencji. W tym celu należy zlecić zaprojektowanie witryny profesjonalnej agencji. Zanim jednak to zrobisz, zastanów się nad kilkoma zasadniczymi kwestiami.
To wcale nie jest infantylne pytanie. Agencja sama o to zapyta, oczywiście w „mądrzejszych” słowach, natomiast ogólny cel będzie identyczny: agencja chce poznać Twoje oczekiwania odnośnie do wyglądu strony internetowej. Poszukaj w sieci witryn, które bardzo Ci się podobają i spisz sobie elementy, które robią na Tobie szczególnie dobre wrażenie.
Firmowa strona internetowa może mieć różne cele. Najczęściej firmy zamawiają strony wizerunkowe, które prezentują ofertę i budują wiarygodność biznesu. Być może jednak zależy Ci na tym, aby strona umożliwiała bezpośrednią sprzedaż produktów i usług, dlatego konieczne będzie zaimplementowanie modułu sklepu. Dokładnie się nad tym zastanów.
Spisz wszystko to, co Twoim zdaniem musi znaleźć się na stronie internetowej, a więc opisy poszczególnych produktów i usług, dane kontaktowe, opis doświadczenia, referencje, nagrody itd. Agencja uwzględni Twoje oczekiwania i zaproponuje adekwatną strukturę strony.
Koniecznie przemyśl, czy zamierzasz zlecić kompleksowe wykonanie strony internetowej, czy może część prac chcesz wykonać samodzielnie. Ten drugi wariant jest oszczędnościowy, natomiast wymaga dużego zaangażowania i poświęcenia prywatnego czasu, na przykład na opracowanie tekstów. W praktyce korzystniejszym wariantem jest zamówienie gotowego produktu, czyli strony, która od razu może zostać zaindeksowana w Google, a przy tym będzie zoptymalizowana pod SEO.