Tania strona internetowa dla firmy? Uważaj na te pułapki

Mariusz Siwko
04.03.2025

Produkcja stron internetowych dla firm to podstawa działalności profesjonalnych agencji marketingowych. Konkurencją dla nich coraz częściej są freelancerzy i małe agencje, których model biznesowy opiera się o bardzo tanie usługi. Przedsiębiorcy chętnie z nich korzystają, czemu trudno się dziwić – wizja posiadania firmowej strony za np. 500 zł zamiast 3000-5000 zł jest wyjątkowo kusząca. Musisz sobie jednak zdawać sprawę z tego, że takie oferty mogą zawierać wiele pułapek. Przykłady omawiamy w naszym poradniku.

Gotowiec

Zamawiając bardzo tanią stronę internetową musisz mieć świadomość, że nie będzie to projekt w 100% autorski. Projektant skorzysta z gotowego szablonu graficznego, który jedynie przystosuje do identyfikacji wizualnej Twojej marki oraz jej oferty. Szablony bardzo skracają czas pracy nad stroną, natomiast sprawiają, że setki czy tysiące witryn wyglądają bardzo podobnie.

Działasz w konkurencyjnej branży, w której trzeba się wyróżnić, aby zwrócić na siebie uwagę klientów? Zastanów się zatem, czy aby na pewno szablonowa strona internetowa jest tym, czego potrzebujesz.

Dodatkowe opłaty

Często jest tak, że nie do końca uczciwi projektanci proponują klientom bardzo tanią stronę www, natomiast „zapominają” wspomnieć o szeregu opłat dodatkowych za usługi, z których ostatecznie klient i tak musi skorzystać, jeśli chce, aby strona została ukończona. Przykładem będzie optymalizacja pod kątem SEO, opracowanie treści, implementacja formularza kontaktowego czy dodanie kolejnych podstron.

Uważaj na tę pułapkę i zanim zawrzesz umowę na realizację strony, to zażądaj od wykonawcy przedstawienia dokładnej specyfikacji zamówienia (czyli co jest ujęte w cenie).

Długi termin realizacji i kłopotliwe poprawki

Ktoś, kto jest gotów stworzyć stronę internetową dla firmy po bardzo niskiej cenie, musi przyjmować mnóstwo zleceń, by ten biznes w ogóle się opłacał (przy założeniu, że nie plagiatuje czyjejś pracy). Efekt? Zdarza się, że strona, która miała być gotowa np. w dwa tygodnie, nie jest oddana nawet po miesiącu od wpłacenia zaliczki.

Mało tego: niektórzy projektanci celowo oddają klientom strony stworzone dosłownie na kolanie, mając pełną świadomość, że klient zażąda poprawek – a te będą już albo płatne, albo wiecznie odwlekane w czasie. W pewnym momencie przedsiębiorcy skończy się cierpliwość i ostatecznie i tak zleci produkcję strony profesjonalnej agencji. Szkoda tylko czasu, nerwów i już wydanych pieniędzy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie