Szkalowanie wizerunku firmy w social media: jak z tym walczyć?

Mateusz Rąbalski
19.01.2021

Na dobry wizerunek pracuje się latami, ale można go stracić dosłownie w ciągu kilku dni. To nie jest wcale frazes – to realny problem, z jakim mają do czynienia setki firm w naszym kraju. W dobie powszechnego dostępu do Internetu i ekspansji mediów społecznościowych przedsiębiorstwa są narażone na straty wizerunkowe, jak nigdy wcześniej. Wystarczy jeden niezadowolony były pracownik lub klient, by narobić firmie problemów i osłabić jej markę. Najczęściej mamy z tym do czynienia w social media. Jak walczyć ze szkalowaniem wizerunku firmy na Facebooku czy Twitterze? Oto kilka wskazówek.

Zacznij od monitorowania statusu firmy w Internecie

Istnieje szereg narzędzi, które pozwalają śledzić wzmianki na temat firmy czy to w samych mediach społecznościowych, czy w całym Internecie. Warto korzystać z takich rozwiązań, ponieważ obecnie stanowią one podstawę strategii brandingu marki. Musimy przecież wiedzieć, co o firmie „mówią internety”, aby móc odpowiednio na to zareagować i wprowadzić zmiany w planie kreowania pozytywnego wizerunku marki.

Analityka i monitorowanie Internetu pozwalają również w porę wychwycić przypadki ewidentnego szkalowania wizerunku firmy np. na Facebooku. Nie ma fizycznej możliwości, aby stale śledzić nowe posty, dlatego wykorzystuje się do tego odpowiednie narzędzia.

Nie pozostawaj głuchy i ślepy na przypadki szkalowania firmy

Gdy sam trafisz na jakiś post, którego autor szkaluje wizerunek Twojej firmy, a inni użytkownicy mu w tym wtórują, to nie pozostawaj bierny. Reaguj od razu – albo osobiście, albo przez dział marketingu lub opiekującą się Twoją firmą agencję reklamową.

Ważne jest przy tym to, aby nie iść na internetową wojnę z hejterami. Odbieraj zarzuty w sposób merytoryczny, wykazuj błędy w postach szkalujących wizerunek firmy, rzeczowo udowodnij, że Twoje przedsiębiorstwo nie zasługuje na takie głosy.

Wynajmij agencję specjalizującą się w ochronie wizerunku

Jeśli zjawisko hejtu przybiera na sile, to sam sobie z tym na pewno nie poradzisz. Powinieneś wówczas skorzystać z pomocy agencji, która jest wyspecjalizowania w ochronie wizerunku marki w Internecie. Jej pracownicy będą wiedzieć, jak reagować na przypadki szkalowania, jak im przeciwdziałać oraz jak skierować uwagę opinii publicznej na pozytywne kwestie związane z marką przedsiębiorstwa. Taką ochronę możesz sobie zapewnić w trybie stałym lub wynająć agencję do ugaszenia bieżącego pożaru.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.