Konto w mediach społecznościowych ma kilkanaście milionów Polaków, w tym oczywiście wielu przedsiębiorców. Niezależnie od tego, z jakiej platformy korzystasz, musisz mieć świadomość, że Twoje prywatne opinie, wypowiedzi czy udostępniane treści mogą mieć bezpośrednie przełożenie na postrzeganie marki przedsiębiorstwa, które reprezentujesz. O czym warto pamiętać? Zapraszamy po kilka wskazówek.
Prywatne konto w mediach społecznościowych warto wykorzystać na potrzeby pokazania „ludzkiej” twarzy Twojego biznesu. Nie powielaj treści, które są już publikowane na koncie firmowym. Sprytnym zabiegiem jest wykorzystanie profilu marki do kreowania jej eksperckiego wizerunku, a prywatnego konta do ocieplania brandu i skracania dystansu między firmą a jej klientami.
To, co udostępniasz na swoim profilu, może mieć kolosalny wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Pilnuj się więc, aby nie podejmować kontrowersyjnych tematów, takich jak polityka, religia, konflikty społeczne, kwestie rasowe etc. Staraj się nie publikować negatywnych opinii o swoich klientach czy kontrahentach – nawet jeśli profil jest prywatny i nie podejrzewasz, aby ktokolwiek z nich mógł na niego trafić.
Publikując cokolwiek zawsze pamiętaj, że chcąc czy nie chcąc reprezentujesz swój biznes, dlatego obraźliwe treści, zajmowanie kategorycznego stanowiska w sprawach dzielących społeczeństwo, zwłaszcza niezgodnych z poglądami Twoich klientów, to zawsze duże ryzyko dla firmy.
Możesz czuć pokusę wykorzystania prywatnego profilu do robienia antyreklamy konkurencji, co nazywamy czarnym PR-em. Takie działania mają jednak krótkie nogi i mogą się obrócić przeciwko Twojej firmie, gdy odbiorcy tych treści zorientują się, że nie działasz bezinteresownie, ale de facto godzisz w wizerunek konkurencji dla osiągniecia potencjalnych korzyści biznesowych.
Najważniejsze jest zatem oddzielenie spraw prywatnych od biznesowych, również w mediach społecznościowych, które dziś stanowią ważny element kreowania wizerunku marki przedsiębiorstwa – choć mogą go również zrujnować przez nierozważne działania przedstawicieli firmy.