Namacalne korzyści z brandingu

Jerzy Biernacki
04.07.2022

Branding, czyli proces budowania rozpoznawalnej, silnej marki biznesowej, to ogromne wyzwanie stojące przed każdym ambitnym przedsiębiorcą. Skala biznesu i tym samym podejmowanych działań brandingowych może być oczywiście różna w zależności od branży, a także potencjału finansowego. Bez żadnych wątpliwości można natomiast napisać, że przemyślany, dobrze zaplanowany i konsekwentnie prowadzony branding przynosi marce wymierne, namacalne korzyści. Omawiamy je w naszym artykule.

Zwiększenie sprzedaży

Nie ma co ukrywać, że głównym celem przedsiębiorcy inwestującego w branding jest uzyskanie zwrotu z tej inwestycji. To będzie możliwe wyłącznie wtedy, gdy rzeczywiście firma odnotuje wzrost sprzedaży.

Branding bardzo w tym pomaga, ponieważ sprawia, że konsumenci chętniej wybierają atrakcyjną dla nich markę i zwykle zostawiają w firmie więcej pieniędzy. Branding pozwala zdobyć zaufanie konsumentów, co z kolei ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż.

Odporność na działania konkurencji

Silne marki w ogóle nie muszą się oglądać na konkurencję. Zobacz: na rynku może się pojawić nawet tysiąc nowych fast foodów, a i tak nie zachwieje to pozycją McDonald’sa. Tak właśnie działa branding, który można traktować w kategorii najskuteczniejszej tarczy obronnej przed działaniami konkurencji.

Niewrażliwość na kryzysy wizerunkowe

Nawet największym markom zdarzają się różne wpadki. Zauważ jednak, że zwykle wychodzą z tych kryzysów bez szwanku. Czy ktoś dziś pamięta, że marka Nike była oskarżona o wykorzystywanie pracy dzieci? Jasne, że nie, ponieważ konsumenci i tak chętnie sięgają po jej produkty, mając do nich zaufanie.

Stabilność biznesu w gorszych czasach

Branding to działanie wyprzedzające. Inwestując w silną markę można spać spokojnie nawet w kryzysowych czasach. Rozpoznawalna, lubiana przez konsumentów marka będzie sprzedawać zawsze, cokolwiek by się nie działo w światowej gospodarce.

Łatwiejsze pozyskiwanie pracowników

To ważny argument z punktu widzenia pracodawców, którzy dziś mają spore trudności z prowadzeniem rekrutacji. Silne, rozpoznawalne marki nie muszą się bardzo starać o pracowników – wprost przeciwnie, zawsze stoją na uprzywilejowanej pozycji w rywalizacji o kluczowe kadry z branżową konkurencją.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie