Mocna marka może dużo szybciej, łatwiej i mniejszym kosztem pozyskiwać nowych klientów. Zawsze jednak warto sobie zadać proste pytanie: co z nimi zrobić, gdy już mamy ich w swoim portfelu? Budowanie długofalowych relacji z klientami jest szalenie ważne, ponieważ stanowi formę polisy ubezpieczeniowej na gorsze czasy. Wierni klienci mogą pomóc firmie przetrwać zawieruchę, stąd staraj się inwestować w umacnianie więzi z tymi klientami, którzy regularnie robią u Ciebie zakupy. W naszym artykule wymieniamy podstawowe narzędzia do osiągnięcia tego celu.
Bez tego żadne inne działania nie przyniosą konkretnych i trwałych efektów. Dobra relacja z klientami zawsze zaczyna się od zaoferowania produktu lub usługi o nie tyle oczekiwanej, co przewyższającej oczekiwania jakości. Na dobry początek zastanów się więc, czy Twoja oferta rzeczywiście wyróżnia się czymś na tle konkurencji.
I nie mamy tutaj na myśli rabatów, ale elementy oferty, które sprawiają, że będzie ona atrakcyjniejsza dla klienta – choć niekoniecznie tańsza w porównaniu z tym, co proponuje konkurencja. Wiernym klientom możesz zaoferować na przykład krótsze terminy realizacji, gratisowe usługi, indywidualną obsługę dedykowanego opiekuna projektu etc.
To wciąż skuteczne narzędzie budowania, a następnie wzmacniania relacji z klientami. Gadżety reklamowe świetnia sprawdzają się na etapie prezentowania marki potencjalnemu klientowi. Później można je wykorzystywać do tego, aby o sobie przypomnieć czy wywołać u klienta poczucie potrzeby zrewanżowania się za gest (klient obdarowany gadżetem dużo chętniej podejmie decyzję zakupową).
Należy rozgraniczyć zwykłe gadżety reklamowe od upominków okolicznościowych. Te drugie mogą być oczywiście gadżetami, natomiast oczekuje się po nich dużo lepszej jakości wykonania oraz personalizacji. Przykładem upominku okolicznościowego może być statuetka z brązu, galanteria skórzana, eleganckie pióro z grawerem etc.
Nie bagatelizujmy znaczenia bezpośrednich relacji z klientami, o które warto zadbać nawet w cyfrowej rzeczywistości. Stały klient powinien otrzymać namiary na osobę, która odpowiada za realizację jego projektu, aby móc się z nią szybko skontaktować. Dodatkowo pilnujemy, aby w miarę możliwości tego klienta obsługiwała zawsze ta sama osoba lub zespół ekspertów, co wyeliminuje ryzyko pomyłek i pozwoli znacznie szybciej realizować zlecenia bez konieczności ponownego wdrażania się w specyfikację zamówienia.