Dlaczego nie możesz rezygnować z jakościowej treści pomimo ekspansji narzędzi AI?

Piotr Kowalczyk
09.07.2025

Nie jest tajemnicą, że mnóstwo firm tnie budżety na content marketing, wypowiadając umowy agencjom odpowiedzialnym za dostarczanie jakościowych treści np. na blog. Powodem jest oczywiście ekspansja narzędzi AI, takich jak ChatGPT. I choć chatboty rzeczywiście są w stanie generować całkiem niezłe treści, w dodatku za darmo lub za ułamek ceny agencji, to na dłuższą metę rezygnacja z unikalnego, eksperckiego contentu na pewno się nie opłaci. Dlaczego? Poznaj kilka powodów.

Spadek zaufania do marki

Korzystanie z treści wygenerowanych przez AI jest przejawem chodzenia na skróty i porzucenia jakości na rzecz obniżenia kosztów. Nie jest to dobrze postrzegane przez klientów, którzy szybko zorientują się, że marka przestała tworzyć dla nich unikalne treści, zastępując je sztampowymi, schematycznymi tekstami z chatbota.

Problemy z Google

Google zorientowało się już, że dość mocno namieszało w wyszukiwarce wprowadzając narzędzie AI Overviews, podsumowujące wyniki wyszukiwania. Widać, że gigant znów kładzie silny nacisk na jakość i unikalność treści, a hasło „Content is King” jeszcze nigdy nie miało takiego znaczenia dla sukcesu strategii SEO.

Zburzenie eksperckiego wizerunku marki

Treści generowane przez AI są poprawne do bólu, ale nie mają w sobie ani krztyny indywidualizmu. Brakuje im pogłębionej analizy, która jest domeną wysokiej klasy ekspertów. Zapychając firmowy blog artykułami generowanymi przez chatboty szybko zauważysz spadek liczby odwiedzin – Twoi klienci nie chcą czytać treści z automatu, mogą przecież wygenerować je sami. Wchodzą na Twój blog po unikalną treść, jakiej nie znajdą nigdzie indziej. Rezygnując z niej pozbawiasz się potężnego narzędzia wyróżniającego twoją markę na tle konkurencji.

Brak szans na obecność marki w chatbotach

Pamiętajmy, że chatboty nie mają żadnej świadomości. Generują treści wyłącznie na podstawie informacji wyszukanych w sieci, korzystając z czyjejś pracy. Często powołują się na źródła, odsyłając do nich użytkowników. Bycie poleconym przez AI to duży sukces, który pozwala pozyskiwać ruch z zupełnie nowego źródła i docierać z przekazem do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów. Warunkiem jest stałe tworzenie jakościowej treści, na którą narzędzia AI będą się powoływać.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie