Tworzenie unikalnych, atrakcyjnych i wartościowych treści na blog firmowy czy w ramach artykułów sponsorowanych, to fundament nie tylko strategii SEO, ale także kreowania eksperckiego wizerunku marki. Jest czymś naturalnym, że na pewnym etapie opublikowane już treści się dezaktualizują czy przestają generować nowy ruch na stronie firmy. Wówczas warto wykorzystać taktykę content repurposing, której nieco bliżej przyglądamy się w naszym artykule.
Content repurposing to nic innego jak ponowne wykorzystanie już wcześniej opracowanych treści. Ma to na celu przede wszystkim zaadaptowanie ich do nowych kanałów komunikacji, z jakich zamierza korzystać dana marka.
Przykładowo: jeśli do tej pory marka ograniczała się wyłącznie do pisania bloga, natomiast chce zacząć pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych, to musi tak sformatować istniejące artykuły, aby te były atrakcyjne w odbiorze dla użytkowników np. Facebooka: krótsze, bardziej treściwe, przyciągające ciekawostkami i mało znanymi faktami.
Content repurposing przede wszystkim pozwala zwiększyć zasięg marki bez ponownego inwestowania w tworzenie rozbudowanych, unikalnych treści. Skoro marka już je posiada, to powinna je aktualizować oraz dostosowywać do oczekiwań użytkowników innych kanałów komunikacji, co pozwoli zwielokrotnić efektywność podjętych wcześniej działań marketingowych.
Ta taktyka oszczędza mnóstwo czasu, zasobów, a także umożliwia ponowne wykorzystanie raz stworzonych treści, dzięki czemu nie są one jednorazowo poniesionym kosztem, stając się naprawdę ważnym elementem szerszej strategii marketingowej.
Istnieje wiele opcji ponownego wykorzystania już opracowanych treści i zmodyfikowania ich tak, aby ponownie zaczęły „pracować” na rzecz rozpoznawalności marki. Za przykład może posłużyć rozbudowanie artykułu blogowego do postaci e-booka, stworzenie serii webinarów w oparciu o informacje wcześniej opublikowane w formie infografik i serii artykułów sponsorowanych, a także uruchomienie podcastu eksperckiego, który będzie bazować na wiedzy przekazanej na blogu.