Budujemy markę właściciela firmy: z jakich narzędzi warto skorzystać?

Jerzy Biernacki
04.12.2020

Wielu przedsiębiorców ma świadomość tego, jak ważne jest zbudowanie silnej, atrakcyjnej marki firmy. Zapominają jednak, że duży wpływ na sukces biznesu może mieć także postrzeganie ich samych. Właściciel firmy może i powinien pracować nad zbudowaniem marki osobistej, co bezpośrednio przełoży się na wyniki jego przedsiębiorstwa. Po jakie narzędzia warto tutaj sięgnąć na samym początku? Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Blog ekspercki

To najlepsze spośród łatwo dostępnych narzędzi, po które możesz sięgnąć właściwie od ręki. Prowadząc blog ekspercki (choć niekoniecznie samodzielnie go pisząc) masz możliwość edukowania klientów, przekazywania im wartościowej wiedzy, a to prędzej czy później przełoży się na profesjonalizację Twojego wizerunku.

Każdy ekspert, który zbudował silną i rozpoznawalną markę, bloguje lub nawet zaczynał od blogowania. Jest to prosty sposób na dotarcie do czytelników, wśród których znajdą się zarówno potencjalni klienci Twojej firmy, jak i partnerzy biznesowi. Jeśli wzbudzisz ich zaufanie do Twojej osoby, to w konsekwencji przełoży się to na zaufanie do Twojego biznesu.

Artykuły sponsorowane

Niezależnie od blogowania powinieneś dzielić się swoją wiedzą z szerszym gronem odbiorców, w tym z osobami, które z jakiegoś powodu nie trafią na Twój blog. Poza tym artykuły sponsorowane mogą zostać opublikowane na portalach branżowych, specjalistycznych czy nawet ogólnopolskich, co dodatkowo uwiarygadnia ich treść, a tym samym Cienie, jako ich autora.

Artykuł sponsorowany jest unikalnym narzędziem reklamy, pozwalającym osiągnąć dwa cele: zwiększyć zasięg marki oraz wzbudzić zaufanie do niej. Nie ignoruj więc tej metody budowania marki osobistej.

Media społecznościowe

Są wręcz niezbędne w procesie kreowania marki przedsiębiorcy, jako eksperta w swojej dziedzinie, stojącego na czele godnej zaufania firmy. Media społecznościowe pozwalają dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów – nie tylko bezpośrednio, ale też przez ich znajomych. Mając rozpoznawalną markę np. na Facebooku możesz bardzo łatwo przełożyć to na sukces firmy.

Pamiętaj przy tym, aby być schematycznym. Publikuj angażujące wpisy, poruszaj takie tematy, o których nie mówi Twoja konkurencja, rozważ zainwestowanie w tzw. explainer wideo, czyli firmy poradnikowe, które świetnie sprawdzają się w mediach społecznościowych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie