Jak poprawić widoczność lokalnej firmy?

Magdalena Siwko
07.11.2019

Mały, lokalny biznes może być ciekawą alternatywą chociażby dla pracy na etacie. Z reguły przynosi podobne dochody, ale daje większą elastyczność w zakresie gospodarowania czasem czy wybierania sobie współpracowników. Podstawowym problemem jest jednak konkurencja, która istnieje w każdej branży. By wyróżnić się na jej tle, przede wszystkim trzeba zadbać o dobrą widoczność lokalnej firmy. Od czego warto zacząć? Sprawdź nasze podpowiedzi.

Reklama w lokalnych mediach

Jasne, że trzeba na to przeznaczyć jakiś budżet, a pewnie nie narzekasz na nadmiar pieniędzy. Zaletą reklamy w lokalnych mediach jest jednak to, że nie kosztuje ona aż tak dużo. Rozważ wykupienie kampanii np. w popularnym radiu. Po miesiącu ocenisz, czy przyniosła ona jakiekolwiek efekty. Pamiętaj, że Twoja konkurencja już się reklamuje i nie możesz zostać z tyłu.

Wizytówka Google Moja Firma

Lokalne firmy są dziś poszukiwane przede wszystkim w Internecie. Bardzo ważne jest zatem, aby zadbać o dobrą widoczność marki online. Świetnie nadaje się do tego wizytówka Google Moja Firma, dzięki której Twój biznes będzie widoczny w Mapach Google, co znacznie ułatwi lokalnym klientom odnalezienie siedziby firmy. Ponadto wizytówka może początkowo pełnić funkcję darmowej alternatywy dla strony internetowej, choć docelowo i tak nie możesz zrezygnować z własnej witryny.

Proste akcje marketingowe

Rozdawanie gadżetów reklamowych, ulotek, rozwieszenie plakatów czy banerów – takie akcje nie zrujnują Twojego budżetu, a są bardzo skuteczne w przypadku promowania lokalnego biznesu. Proste rozwiązania często okazują się być najlepszym wyborem dla małych firm, ponieważ ułatwiają dotarcie do klientów, którzy np. nie mają sprecyzowanych preferencji odnośnie do ulubionych marek i potrzebują tylko delikatnej zachęty, by skorzystać z oferty danego przedsiębiorstwa.

Budowanie marki online

To proces długofalowy, ale nie zaniedbuj tej kwestii. Wielu lokalnych przedsiębiorców wychodzi z założenia, że skoro chcą pozyskiwać tylko klientów z wąskiego terenu, to nie muszą inwestować w działania marketingowe w sieci. To duży błąd. Współcześni konsumenci szukają lokalnych firm w Internecie, a te, których tam nie ma, praktycznie dla nich nie istnieją. Budując markę online masz szansę zyskać wyraźną przewagę nad konkurencją, która bagatelizuje takie działania.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.