Sytuacja przedstawiona w tytule nie jest dziś żadnym ekstremum. W dobie pandemii wirusa COVID-19 tysiące polskich przedsiębiorców z dnia na dzień musiało zawiesić swoje biznesy, bo nie mogą prowadzić działalności gospodarczej. Dotyczy to między innymi fryzjerów, kosmetyczek, tatuażystów, ale i właścicieli punktów gastronomicznych. Choć w momencie, gdy w oczy zagląda widmo bankructwa, bardzo trudno jest zmusić się do kreatywnego myślenia, to na pewno nie warto się całkowicie załamywać. Sprawdź pomysły na to, jak przetrwać ten koszmarnie trudny czas i tym samym realnie zwiększyć szanse na uratowanie biznesu.
Masz teraz sporo wolnego czasu, a to świetna okazja do tego, aby nie tylko odespać, ale też zadbać o sprawy, które wcześniej zaniedbywałeś z powodu natłoku innych obowiązków. Pierwszą rzeczą, której warto poświęcić trochę uwagi, jest marketing Twojej firmy. Pamiętasz, kiedy ostatni raz opublikowałeś coś na firmowym blogu? A może od dawna chodził Ci po głowie pomysł napisania artykułu sponsorowanego? Zerknij na stronę internetową – czy nadal jest atrakcyjna? Może jednak wymaga odświeżenia? Zamiast siedzieć i rozpaczać, zajmij się uporządkowaniem spraw, które po kryzysie pozwolą Ci się szybko dźwignąć.
W dobie pandemii podstawowym kanałem komunikacji z klientami musi być Internet. Z pewnością masz firmowe profile w mediach społecznościowych. Korzystaj z nich teraz wyjątkowo intensywnie – zapewnij klientów, że niecierpliwie czekasz, aż znów będą mogli korzystać z Twoich usług. Jeśli masz blog firmowy, to opublikuj na nim jakieś przydatne poradniki oraz komunikaty, które będą świadczyły o to, że Twoja firma żyje i nie zniknie z powierzchni ziemi po kryzysie.
Możesz również rozpocząć jakąś akcję marketingową, która przede wszystkim pozwoli Ci stworzyć grupę lojalnych klientów. Nie zaszkodzi udostępnić np. kody rabatowe czy wydać serię specjalnych voucherów do wykorzystania po kryzysie.
Oczywiście nie jest to takie proste, a dla wielu przedsiębiorców może się wręcz okazać niemożliwe do realizacji. Spróbuj jednak pogłówkować i wymyślić coś, co możesz robić w czasie pandemii, a co przyniesie Ci choćby minimalne przychody. Spójrz, jak wiele małych sklepów z dnia na dzień uruchomiło usługę dowozu zakupów. Firmy krawieckie nagle zaczęły produkować ogromne ilości masek, a firmy produkujące gadżety reklamowe teraz przestawiły się na produkcję przyłbic ochronnych z PVC. Zastanów się więc, jak i Ty możesz czasowo zmienić swój biznes.