1 października 2024 wystartowała nowa, scentralizowana infolinia Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Ułatwi ona kontakt z urzędami skarbowymi w celu np. uzyskania indywidualnej informacji czy rozwiania wątpliwości podatkowych. Pracownicy urzędów skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) będą dostępni pod jednym ogólnopolskim numerem telefonu, co powinno się przełożyć na znacznie szybsze załatwianie spraw przedsiębiorców.
Nowa infolinia KAS jest dostępna pod numerem:
System został zaprojektowany w taki sposób, aby możliwa była jednoczesna obsługa nawet 5 tysięcy połączeń, co znacznie skróci czas oczekiwania na kontakt z konsultantem. Dzwoniący uzyskają ogólne informacje dotyczące podatków i ceł, a po uwierzytelnieniu kodem telePIN – również szczegółowe informacje indywidualne, objęte tajemnicą skarbową, takie jak dane dotyczące rozliczeń nadpłat czy zwrotów podatkowych.
Aby uzyskać dostęp do informacji indywidualnych, objętych tajemnicą skarbową, podatnik będzie musiał potwierdzić swoją tożsamość za pomocą specjalnego kodu telePIN, który można ustawić samodzielnie po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Nowa infolinia będzie także przydatna dla pełnomocników ogólnych oraz użytkowników konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym, którzy po potwierdzeniu tożsamości telePIN-em, będą mogli uzyskać informacje dotyczące swoich mocodawców.
Uruchomienie scentralizowanej infolinii to kolejny etap tworzenia Multikanałowego Centrum Komunikacji, które ma na celu ułatwienie kontaktu z administracją skarbową poprzez różne kanały zdalne. W ramach tej platformy KAS wprowadza również rozwiązania technologiczne, takie jak Voiceboty i Chatboty, które mają usprawnić obsługę klientów, nie tylko przedsiębiorców.