Wewnętrzny komunikator dla firmy – dlaczego warto zainwestować w takie narzędzie?

Jerzy Biernacki
13.01.2022

Komunikacja w firmie jest bardzo ważnym aspektem wpływającym nie tylko na stosunki międzyludzkie, ale także wydajność przedsiębiorstwa. Obecnie mamy do dyspozycji wiele metod komunikacji, od telefonów, przez mail, aż po systemy ERP. Na popularności zyskują natomiast wewnętrzne komunikatory dla firm, które pełnią funkcję alternatywy dla komercyjnych rozwiązań typu WhatsApp czy Messenger. Dlaczego warto mieć takie narzędzie? Poznaj najważniejsze argumenty.

Skuteczniejsze delegowanie zadań

Komunikator firmowy śmiało można wykorzystać właśnie do delegowania zadań oraz bieżącego kontaktowania się z pracownikami. Szczególnie dobrze sprawdzi się to w firmach o rozproszonej strukturze zatrudnienia, których pracownicy nie przychodzą codziennie do biura, pracują u klientów lub wykonują swoje obowiązki zdalnie i nie zawsze mogą odebrać telefon.

Łatwa komunikacja wewnątrz firmy

Nieprzypadkowo każdy z nas korzysta z popularnych komunikatorów internetowych. Jest to szybka i wygodna forma kontaktu, szczególnie w porównaniu z mailem czy tym bardziej rozmową telefoniczną. Wiadomości można odczytywać w późniejszym czasie, dzięki czemu jest to również mniej angażujące dla pracowników i nie wybija ich z rytmu pracy.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Pytanie brzmi: po co inwestować w wewnętrzny komunikator firmowy, skoro na rynku są już komercyjne, świetne rozwiązania tego typu? Chodzi właśnie o kwestię bezpieczeństwa. Własny komunikator, do którego dostęp mają wyłącznie pracownicy, ogranicza ryzyko wycieku poufnych informacji przekazywanych sobie tą drogą.

Dodatkowo komunikator może służyć do wysyłania plików w formie załączników, które także nie powinny wpaść w niepowołane ręce – a takie prawdopodobieństwo zawsze istnieje w przypadku korzystania z komercyjnych, regularnie atakowanych przez cyberprzestępców komunikatorów.

Wsparcie procesu integracji zespołu

Wewnętrzny komunikator internetowy może znacząco usprawnić komunikację w firmie, nie tylko na linii managerowie-pracownicy, ale także między samymi pracownikami. To wygodna forma kontaktu, dlatego istnieje spora szansa, że pracownicy zaczną z niej korzystać na tyle często, że w naturalny sposób wzmocnią swoje relacje, a to będzie mieć pozytywne przełożenie na atmosferę w zespole.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.