Nowoczesne oprogramowanie wspiera wszystkie procesy biznesowe zachodzące w przedsiębiorstwie. Ułatwia zarządzanie kadrami, magazynem, produkcją, logistyką, sprzedażą itd. Coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje również w rozwiązania informatyczne, które usprawniają budowanie dobrych relacji z klientami. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm handlowych, obsługujących wielu klientów jednocześnie. Sprawdź, do czego w praktyce może się przydać oprogramowanie CRM.
Dzięki oprogramowaniu CRM można stopniowo tworzyć profile poszczególnych klientów, poprzez wprowadzanie do systemu informacji na ich temat. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotowywać lepsze oferty oraz rzetelnie określić niezbędny poziom zaangażowania w obsługę danego klienta.
Tę funkcję oprogramowania CRM doceni każdy handlowiec odpowiedzialny za opiekę nad wieloma klientami, regularnie spotykający się z nimi twarzą w twarz czy w formule wideokonferencji. Oprogramowanie bardzo ułatwia planowanie i umawianie spotkań, biorąc pod uwagę kalendarz handlowca oraz „wagę” danego klienta. Jest to bezcenne z punktu widzenia budowania dobrych relacji biznesowych.
Z poziomu dedykowanego oprogramowania można przygotowywać i wysyłać oferty skrojone na miarę potrzeb klienta. Oprogramowanie daje dostęp do bardzo cennych danych, które informują o preferencjach klienta, jego wydatkach czy nawet okresach, w których najchętniej dokonuje zakupów. To pozwala tworzyć naprawdę skuteczne oferty i może mieć realne przełożenie na sprzedaż.
Oprogramowanie CRM może stanowić podstawowe narzędzie do obsługi zamówień, w tym do realizowania dostaw oraz rozliczania transakcji. Ułatwia to zapanowanie nad zamówieniami i ewentualne windykowanie należności, co szczególnie docenią przedsiębiorstwa obsługujące setki czy tysiące klientów w tym samym czasie.
To oczywiście tylko wybrane funkcjonalności, jakie oferuje oprogramowanie CRM. Ostateczna użyteczność systemu zawsze jest dopasowywana do realnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.