Firmowa strona w darmowym kreatorze? To zły pomysł!

Krzysztof Jagielski
02.10.2020

Strona internetowa jest podstawowym oprogramowaniem wykorzystywanym w firmie. Praktycznie każde przedsiębiorstwo chce dziś pozyskiwać klientów online, a to oczywiście wymaga posiadania własnej witryny. Wielu właścicieli firm wychodzi z założenia, że nie będą płacić za stworzenie strony specjalistom, tylko zajmą się tym we własnym zakresie, korzystając z darmowego kreatora stron internetowych. Choć pomysł wydaje się być niezły, to w rzeczywistości nie warto iść w tym kierunku. Dlaczego? Kilka solidnych argumentów mamy dla Ciebie w naszym poradniku.

Strata czasu

Przede wszystkim stworzenie strony internetowej w kreatorze nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Zwłaszcza dla osoby, która nigdy wcześniej czegoś takiego nie robiła. Na symulacji wszystko wygląda banalnie, ale gdy przychodzi co do czego, to nagle okazuje się, że trzeba poświęcić wiele godzin, których przecież przedsiębiorca nie ma w nadmiarze.

Mizerny efekt

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że przedsiębiorca solidnie się napracuje, straci mnóstwo czasu, a ostatecznie i tak nie będzie zadowolony z efektu. Warto pamiętać, że twórcy kreatorów promują swoje narzędzia przy wykorzystaniu wizualizacji profesjonalnych witryn internetowych – czyli takich, jakich nie da się zaprojektować w darmowym kreatorze. Oczekiwania brutalnie zderzą się więc z realiami.

Wtórność

Strony internetowe zaprojektowane w darmowych kreatorach wyglądają niemal zawsze dokładnie tak samo, różniąc się delikatnie elementami graficznymi czy układem. To oczywiście w żaden sposób nie sprzyja zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Skoro klient nie widzi różnicy pomiędzy stronami kilku firm, to ostatecznie będzie się kierować ceną usługi czy produktu. Taki scenariusz jest bardzo niekorzystny dla przedsiębiorstwa i skazuje je na ciągłą rywalizację na jak najniższe ceny.

Problemy z rozbudową strony

Strony z kreatorów są niestety bardzo ograniczone pod względem zarówno programistycznym, jak i graficznym. Oznacza to, że gdy w przyszłości przedsiębiorca zechce rozbudować witrynę, unowocześnić ją, dodać nowe elementy i tym samym zwiększyć atrakcyjność strony, może mieć z tym poważny problem. Skończy się więc na tym, że i tak trzeba będzie zaprojektować nową witrynę.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie