Czaty na żywo to coraz częściej spotykane elementy pakietów oprogramowania dla firm. Występują również jako osobne aplikacje. Zauważamy rosnące zainteresowanie tymi narzędziami wśród przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących biznesy w rozproszonym modelu zatrudnienia. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć czat na żywo w strukturach informatycznych i komunikacyjnych firmy.
Czat na żywo to nic innego jak wewnętrzny komunikator, który bardzo szybko stanie się najchętniej używanym narzędziem do komunikowania się w zespole. Pracownicy prawdopodobnie już dziś korzystają z różnych komunikatorów, dlatego warto udostępnić im taki, który jest w 100% bezpieczny i tym samym nadaje się do przekazywania informacji przeznaczonych tylko dla osób uprawnionych.
Czat może być świetną alternatywą dla SMS-ów, maili, nie wspominając już o rozmowach telefonicznych. Idealnie nadaje się do szybkiej, zdawkowej komunikacji, na przykład przekazania polecenia służbowego czy zaopiniowania jakiegoś projektu.
Dużą zaletą chatu na żywo jest to, że umożliwia on zapisywanie i przechowywanie historii prowadzonej korespondencji. Umożliwia to pracownikom powrót do czatu w celu przypomnienia sobie rozmowy czy treści polecenia. Z kolei przełożonym pozwala na egzekwowanie realizacji zadań zgodnie z ustaleniami (pracownik nie może się zasłonić niewiedzą, niezrozumieniem słów przełożonego etc.).
Czat na żywo to szczególnie przydatne narzędzie w firmach, w których pracownicy wykonują zadania w tzw. terenie, jak i pracują zdalnie. Bywają sytuacje, kiedy nie ma możliwości odebrania telefonu, natomiast można dyskretnie prowadzić rozmowę z np. opiekunem projektu via chat.