Czat na żywo – przydatne oprogramowanie w firmach o rozproszonym modelu zatrudnienia

Mateusz Rąbalski
05.03.2024

Czaty na żywo to coraz częściej spotykane elementy pakietów oprogramowania dla firm. Występują również jako osobne aplikacje. Zauważamy rosnące zainteresowanie tymi narzędziami wśród przedsiębiorców, zwłaszcza prowadzących biznesy w rozproszonym modelu zatrudnienia. Sprawdź, dlaczego warto wdrożyć czat na żywo w strukturach informatycznych i komunikacyjnych firmy.

Wygodne narzędzie komunikacji wewnętrznej

Czat na żywo to nic innego jak wewnętrzny komunikator, który bardzo szybko stanie się najchętniej używanym narzędziem do komunikowania się w zespole. Pracownicy prawdopodobnie już dziś korzystają z różnych komunikatorów, dlatego warto udostępnić im taki, który jest w 100% bezpieczny i tym samym nadaje się do przekazywania informacji przeznaczonych tylko dla osób uprawnionych.

Szybki sposób przekazywania krótkich komunikatów

Czat może być świetną alternatywą dla SMS-ów, maili, nie wspominając już o rozmowach telefonicznych. Idealnie nadaje się do szybkiej, zdawkowej komunikacji, na przykład przekazania polecenia służbowego czy zaopiniowania jakiegoś projektu.

Podgląd historii

Dużą zaletą chatu na żywo jest to, że umożliwia on zapisywanie i przechowywanie historii prowadzonej korespondencji. Umożliwia to pracownikom powrót do czatu w celu przypomnienia sobie rozmowy czy treści polecenia. Z kolei przełożonym pozwala na egzekwowanie realizacji zadań zgodnie z ustaleniami (pracownik nie może się zasłonić niewiedzą, niezrozumieniem słów przełożonego etc.).

Możliwość łatwego komunikowania się z pracownikami w terenie

Czat na żywo to szczególnie przydatne narzędzie w firmach, w których pracownicy wykonują zadania w tzw. terenie, jak i pracują zdalnie. Bywają sytuacje, kiedy nie ma możliwości odebrania telefonu, natomiast można dyskretnie prowadzić rozmowę z np. opiekunem projektu via chat.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie