Nowoczesny klimatyzator wyposażeniem każdego profesjonalnego biura

Mateusz Nowak
08.04.2016

Złe samopoczucie, niska produktywność, a także brak należytej koncentracji mogą być m.in. oznakami złych parametrów powietrza w biurze (zbyt wysoka lub niska temperatura, wysokie stężenie CO2). Jest to jeden z czynników przekładający się na efektywną pracę, dlatego nie należy go ignorować i przy projektowaniu nowych pomieszczeń pracowniczych uwzględnić zainstalowanie urządzeń klimatyzacyjnych.

Do czego służy klimatyzator w biurze?

Dla niektórych biuro jest miejscem, w którym spędza się co najmniej 8 godzin w ciągu całego dnia. Nie podlega więc dyskusji to, jak ważne jest utrzymanie optymalnej temperatury w miejscu pracy. Klimatyzacja montowana w biurze służy do regulowania temperatury w pomieszczeniach wpływając na poprawę komfortu cieplnego.

Jak najlepiej dobrać klimatyzator?

Klimatyzacja ma za zadanie utrzymać należytą temperaturę, a także wilgotność i czystość powietrza w zamkniętym pomieszczeniu, jakim jest biuro lub znajdujące się w nim pokoje. Przed wyborem klimatyzatora należy zastanowić się, jaką mocą chłodniczą powinien dysponować. Aby dokonać odpowiednią decyzję, należy obliczyć wielkość pomieszczenia, sprawdzić liczbę okien i drzwi oraz ich kierunek, przyjrzeć się dokładnie oświetleniu oraz wszystkim urządzeniom pracującym w biurze, a także uwzględnić czynnik ludzki – czyli policzyć ilość pracowników przebywających na co dzień w danym pomieszczeniu. Warto w tej sytuacji skorzystać z pomocy projektanta, który dodatkowo pomoże dobrać odpowiedni klimatyzator.

Zalety klimatyzacji w biurze

Oprócz schłodzenia powietrza, zaletą stosowania klimatyzacji w biurze jest fakt, że pozwala ona zredukować znajdujące się w nim zanieczyszczenia i drobnoustroje. Jest to funkcja zarezerwowana dla nowoczesnych typów klimatyzatorów, dlatego warto ją uwzględnić przy wyborze odpowiedniego urządzenia klimatyzacyjnego – przekonuje ekspert w firmie HTS – wiodącej hurtowni materiałów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Należy również pamiętać, że optymalną temperaturą w pomieszczeniu biurowym jest przedział 20-24°C. W takich warunkach mózg człowieka pracuje najefektywniej.

Artykuł partnera serwisu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.