Konto bankowe dla firmy – sygnały, że czas je zmienić

Krzysztof Jagielski
17.01.2022

Zmiana rachunku bankowego, również biznesowego, jest banalnie prosta i nie zajmuje dużo czasu. Mimo to wiele osób wciąż się przed tym wzbrania, ponieważ wychodzą z założenia, że jest to uciążliwe, długotrwałe, a w przypadku firm dodatkowo destabilizuje proces rozliczania się z kontrahentami. Te obawy są nieuzasadnione. Mało tego: istnieją wyraźne sygnały, które powinny Cię skłonić do zmiany konta bankowego dla firmy. Najważniejsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Wprowadzenie kolejnych opłat

To, że banki wprowadzają różne opłaty nie jest niczym zaskakującym – w końcu mają spore problemy z pozyskiwaniem depozytów od klientów, a na czymś muszą zarabiać. Problem zaczyna się w momencie, gdy te opłaty są wprowadzane regularnie i za coraz dziwniejsze dla przedsiębiorcy rzeczy, na przykład za przelew czy pobranie wyciągu. Jest to wyraźny sygnał, że czas zacząć się ewakuować.

Wysokie koszty prowadzenia rachunku

Czy wiesz, ile tak naprawdę kosztuje Cię posiadanie i korzystanie z rachunku firmowego? Jeśli nie, to po prostu to sprawdź w historii konta. Może się okazać, że bank „kroi” Cię na kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie! W skali roku przekłada się to już na konkretną kwotę, a ponieważ nadal można znaleźć banki oferujące rachunki firmowe praktycznie za 0 zł, to wierność zdecydowanie się w tym przypadku nie opłaci.

Częste przerwy w dostępie do konta

Znów: można wybaczyć bankowi, że raz na jakiś czas ma awarię. Jednak jeśli powtarzają się one z pewną regularnością, przez co już kilkakrotnie w ostatnim czasie zdarzyło Ci się nie mieć możliwości zlecenia przelewu, wypłacenia pieniędzy czy zapłacenia kartą w sklepie, to coś tutaj nie gra. Może to zmotywować Cię do przeanalizowania oferty konkurencji, której takie wpadki techniczne nie przydarzają się często lub niemal wcale.

Brak korzystnych produktów dla przedsiębiorców

Konto firmowe służy nie tylko do rozliczeń z kontrahentami. Może to być również podstawowa platforma komunikacji przedsiębiorstwa z bankiem, w tym wnioskowania o różnego rodzaju produkty skierowane do firm. Warunkiem jest to, że bank rzeczywiście ma ciekawe oferty dla przedsiębiorców, na przykład kredytowe czy depozytowe. Jeśli pod tym względem Twój bank wypada słabo, to jest to kolejny argument przemawiający za tym, aby przenieść konto firmowe do konkurencji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.