Zastosowanie robotów głosowych do połączeń przychodzących i wychodzących

Marek Szydełko
06.12.2022

Biznes aktywnie się rozwija, a algorytm pracy z klientami zmienia się w czasie. Teraz każda firma jest zainteresowana szybkim informowaniem klientów o promocjach, automatyzacją przyjmowania zamówień i pozbyciem się rutynowej pracy operatorów linii przychodzących i wychodzących. Dlatego coraz częściej z pomocą dla biznesu przychodzi robot głosowy oferowany przez systemy call center.

Czym jest robot głosowy?

Specjalne oprogramowanie, dzięki któremu można automatycznie, bez udziału operatora, zadzwonić do dużej bazy klientów z ofertą lub poinformować o promocji, zebrać opinie, połączyć operatora z zainteresowanym klientem.

Co można zautomatyzować za pomocą robotów głosowych

Wprowadzenie robotów głosowych ma na celu przede wszystkim automatyzację procesów pracy:

  • odbieranie połączeń przychodzących i praca z zimną bazą danych, połączenia wychodzące. Robot błyskawicznie reaguje na połączenie przychodzące i rejestruje je w systemie CRM. Ponadto kwalifikuje apelację i potrafi przewidzieć dalszy scenariusz działań;
  • Opinie. Jeśli zamówiono informację zwrotną lub subskrybent otrzymał wcześniej ofertę udziału w promocji itp. robot wykona połączenie z bazą danych i popchnie potencjalnych klientów do dalszych działań;
  • wysyłanie linków do płatności. Jeśli klient zatwierdził transakcję, zostanie mu wysłany paragon lub faktura do zapłaty;
  • integracja z CRM. Podobnie jak prawdziwy pracownik, robot wprowadza do systemu CRM wszystkie dane uzyskane podczas rozmowy z klientem;
  • praca z zastrzeżeniami. Jeśli klient z jakiegoś powodu nie dał pozytywnej odpowiedzi na rozważane propozycje, robot zaproponuje mu nowy wybór.

Kto używa robota

Zastosowanie robota Voiptime Cloud jest odpowiednie dla wszystkich, którzy obecnie korzystają z usług operatorów. Oczywiście robot nie będzie w stanie całkowicie zastąpić pracownika, ale na pewno odciąży go od niektórych rutynowych obowiązków. Przede wszystkim warto rozważyć możliwość wdrożenia robota do swojej organizacji pracy:

  • usługi dostawcze;
  • sklepy internetowe;
  • biurka pomocy;
  • firmy windykacyjne.

Сall center w chmurze Voiptime Cloud to optymalne oprogramowanie, które pomoże Ci zmniejszyć koszty i zwiększyć sprzedaż. Jak pokazuje praktyka, prawdziwy żywy operator nie nadaje się do rozwiązywania rutynowych zadań, robot radzi sobie z tym zadaniem znacznie lepiej. Dlatego jeśli pracujesz na wynik i chcesz stworzyć optymalne warunki dla swoich operatorów, wprowadzenie robota głosowego będzie najlepszym rozwiązaniem.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie