Straciłeś klientów przez pandemię? Teraz możesz ich łatwo odzyskać

Marek Szydełko
27.08.2020

Marcowe zamrożenie gospodarki oraz związany z pandemią reżim sanitarny postawiły sektor MŚP (małych i średnich przedsiębiorstw) przed wyjątkowo trudnym wyzwaniem. Zmiany w obrębie prawa, ale również zachowań samych klientów wymogły na przedsiębiorcach płynną adaptację do narzuconych warunków. Jednak nie wszystkie firmy zdały egzamin i przystosowały się do nowej rzeczywistości. Pomogą im organizatorzy konkursu The New PR: #Challenge-19, oferując usługę pozyskiwania nowych klientów w oparciu o najnowocześniejsze narzędzia biznesowe całkowicie za darmo przez pół roku.

THE NEW PR: #CHALLENGE-19

Pandemia i towarzyszące jej spowolnienie gospodarki potwierdziły, że dotychczasowe narzędzia w zakresie sprzedaży, marketingu i komunikacji przestały być efektywne. Firmy o zbyt podobnych biznesplanach nie radzą sobie z nowymi kanałami sprzedaży online, tracą dotychczasową bazę lojalnych klientów i nie przykuwają uwagi nowych. Aby nie zginąć w tłumie, należy skutecznie się wyróżniać. Jak to zrobić? Swoimi umiejętnościami chcą podzielić się organizatorzy konkursu The New PR: #Challenge-19, którzy przez pół roku poprowadzą całkowicie bezpłatną obsługę PR i digital marketing dla zwycięskiego podmiotu. Kierowana do sektora MŚP inicjatywa pokaże, w jaki sposób podchodzić dziś do promocji w firmie, aby wydatki na komunikację zaczęły przynosić zyski.

WYRÓŻNIJ SIĘ W INTERNECIE

Polski Instytut Ekonomiczny przywołuje, że tylko na jednej z najpopularniejszych polskich platform dostarczających rozwiązania e-commerce od początku tego roku pojawiło się aż 11 tys. nowych aktywnych sprzedających (stan na czerwiec). Oznacza to skok aż o 15 proc.! Obrazu dopełniają wyniki przedstawiane przez PWC – prawie 37 proc. przedstawicieli MŚP zwiększyło lub rozpoczęło sprzedaż online. Chociaż to naturalna decyzja, należy pamiętać, że konkurencja również już podjęła lub zamierza podjąć taki krok. Dlatego sprzedażowe działania w internecie od początku muszą być przemyślane. Dobra strategia przygotowana dla zwycięskiej firmy obejmie wszystko od komunikowania produktu przez wybrany format reklamy po szczegółówy design strony www.

LEPIEJ ZAPLANUJ BUDŻET

Śledzenie ścieżki zakupowej klientów, analiza ruchu na stronie, skuteczny e-mail marketing, połączenie bazy offline i online czy hiperpersonalizacja reklamy? Zaangażowanie innowacyjnych narzędzi biznesowych pozwala szybko reagować na trendy oraz lepiej dobierać oferty. Najnowocześniejsze technologie szczególnie przydają się jednak w pomiarach skuteczności prowadzonych działań. Dzięki klarownym wynikom statystycznym łatwiej jest dokonywać zmian w planach budżetowych i inwestować w działania, które przynoszą realny zwrot. W ramach konkursu The New PR: #Challenge-19 organizatorzy zaprojektują ekosystem promocyjno-sprzedażowy dostosowany do charakteru działalności zwycięzcy. Wszystkie działania będą poprzedzone szczegółowym audytem obecnej struktury sprzedaży, aby poznać wszystkie mocne i słabe punkty firmy.

Swoje zgłoszenie do konkursu można złożyć na stronie thenewpr.cdsrcomm.pl

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie