Sprzedaż artykułów dekoracyjnych w okresie pandemii

Piotr Kowalczyk
16.11.2020

W pierwszej połowie roku sprzedaż artykułów dekoracyjnych, takich jak fototapety, tapety, obrazy przebiegała bardzo pomyślnie. Wyniki były wyjątkowo optymistyczne. W drugiej połowie roku już tak być nie musi. Kluczem do przetrwania wielu firm jest sprzedaż ecommerce. 

  1. Remonty w czasie pandemii
  2. Jak można poprawić sprzedaż artykułów dekoracyjnych do domu?

Remonty w czasie pandemii

Sprzedaż zarówno artykułów remontowych, budowlanych, jak i dekoracyjnych w pierwszej połowie roku powędrowała zdecydowanie do góry. Paradoksalnie na te optymistyczne wyniki wpływ miała pandemia Covid-19. Zamknięci w domu wyniku lockdownu ludzie oraz pracownicy, którzy przeszli na model home office zaczęli analizować otaczające ich wnętrze. W wielu przypadkach zamknięcie w domach, ograniczenie innego typu aktywności, wybitnie przyczyniło się do podejmowania decyzji remontowych. Ponieważ możliwości pozyskania ekipy fachowców były ograniczone, wiele osób decydowało się na zmiany, które można było przeprowadzić samodzielnie. Nic więc dziwnego, że artykuły takie jak fototapety, które można bez problemu samodzielnie zamontować, cieszyły się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów. Pojawia się jednak pytanie, co przyniesienie druga połowa roku. Sytuacja gospodarcza jest bowiem coraz bardziej niepewna, co przekłada się również na sytuację finansową wielu potencjalnych klientów. Spora część osób rezygnuje z dodatkowych wydatków w obliczu niepewnej przyszłości, przesuwając myśli o remoncie np. na początek przyszłego roku. Zima nie sprzyja również podejmowaniu decyzji remontowych.

Jak można poprawić sprzedaż artykułów dekoracyjnych do domu

Według raportu "E-commerce w Polsce 2020" zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych Polaków są bardzo wyraźnie zauważalne. Pojawiła się bowiem (najprawdopodobniej w wyniku sytuacji związanej z pandemią) nowa, duża grupa klientów, którzy mają już za sobą pierwsze doświadczenia zakupów online. Ta grupa to potencjalni klienci sklepów z artykułami dekoracyjnymi czy remontowymi. Przeniesienie przynajmniej części sprzedaży artykułów do sieci wydaje się absolutnie koniecznie. Biznes ecommerce potrzebuje jednak pozycjonowania i odpowiedniego budowania relacji z klientem. Warto więc zainwestować w content marketing, tworzenie artykułów blogowych, postów eksperckich w social media. Ebooki, poradniki, krótkie materiały, pokazujące jak niewielkim kosztem można całkowicie odmienić aranżację pomieszczenia i nadać mu wyjątkowego charakteru to bardzo cenne narzędzie w obecnej sytuacji. Niejeden klient, zachęcony takimi profesjonalnymi materiałami, zdecyduje się na zakup fototapety do samodzielnego montażu. 

 

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie