Rollup jako narzędzie marketingowe — jak wykorzystać go na targach i konferencjach?

Piotr Kowalczyk
09.03.2023

Rollupy są przenośnymi nośnikami reklamowymi, które składają się przeważnie z aluminiowej konstrukcji i grafiki umieszczonej na płachcie materiału. To funkcjonalne narzędzie marketingowe szczególnie dobrze sprawdza się na targach i konferencjach. W tym artykule przedstawimy, w jaki sposób wykorzystać do maksimum potencjał tego rozwiązania. Jeśli jesteś wystawcą podczas większego wydarzenia, rollup może okazać się idealną opcją dla Ciebie.

Przyciągające wzrok wzornictwo

Ponieważ siła przekazów reklamowych zamieszczonych na rollupach opiera się na komunikatach wizualnych warto zastanowić się nad tym, jakie wzornictwo będzie najbardziej odpowiednie. Warto stworzyć ciekawe grafiki i użyć kolorów, które skutecznie przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Dopasuj treść i wygląd przekazu marketingowego do wartości, które reprezentuje Twoja marka, aby skutecznie przekazać informacje o Twoim produkcie lub usłudze. 

Wiadomość w skrócie

Rollupy pozwalają na skuteczne przekazanie krótkich, zwięzłych komunikatów. Ograniczenie miejsca na takim nośniku sprawia, że tekst może mieć najwyżej kilka zdań. Informacja musi być syntetyczna, ponieważ bywalcy targów przeważnie spoglądają na rollup, będąc w ruchu. Jeśli stworzysz chwytliwe hasło, twoja wiadomość będzie jednak łatwa do zapamiętania i przyswojenia przez odbiorców. Pamiętaj, żeby umieścić na rollupie informacje o Twojej firmie oraz dane kontaktowe.

Umieszczenie w strategicznym miejscu

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy rollupów na targach i konferencjach, należy umieścić je w dobrze widocznym miejscu. Upewnij się, że można je dostrzec z daleka. Dzięki temu znacznie łatwiej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów do konkretnego stoiska. Możesz postawić rollup w lokalizacji, w której odbędą się prezentacje lub spotkania, aby wzbudzić zainteresowanie odwiedzających konkretnym produktem lub usługą. Czasami wcale nie trzeba wiele, aby znacznie zwiększyć skuteczność oddziaływania reklamy.

Odpowiedni rozmiar

Wybierz odpowiednią wielkość rollupu, aby był widoczny z daleka, ale jednocześnie jego przewóz nie stanowił dużego problemu praktycznego. Rollupy są dostępne w różnych rozmiarach. Możesz zdecydować się na wybór małego, przenośnego nośnika, ale również postawić na duży, wolnostojący. Wybierz wymiary, które będą odpowiednie do Twojego miejsca prezentacji. Pamiętaj jednak, że rollup nie powinien w żaden sposób utrudniać swobodnego przemieszczania się kluczowymi ciągami komunikacyjnymi.

Łatwość montażu

Rollupy są łatwe w montażu i demontażu, co sprawia, że dobrze się sprawdzają także w przypadku event’ów o krótkim czasie trwania. Upewnij się, że rollup jest łatwy do złożenia i przewiezienia, aby uniknąć wszelkich kłopotów związanych z transportem sprzętu. Wybierz takie nośniki, które są wykonane z lekkich materiałów. Wśród nich może znaleźć się na przykład aluminium i tkanina. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie transportować taki sprzęt.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie