Reklama na Tik Toku krok po kroku

Mariusz Siwko
06.08.2020

Aplikacja Tik Tok pojawiła się na rynku zaledwie kilka lat temu, ale szybko przeistoczyła się w prawdziwy fenomen rynkowy. Dostępna w 75 językach, aplikacja została do tej pory pobrana ponad sześć milionów razy. Wciąż rosnąca liczba użytkowników sprawia, że Tik Tok posiada ogromny potencjał reklamowy. Warto dowiedzieć się, jak go wykorzystać.

Co to jest Tik Tok?

Aplikacja została stworzona  w 2016 roku jako alternatywa dla Musical.ly i bardzo szybko weszła do ścisłej czołówki platform społecznościowych. Jak podaje raport Sensortower, w maju 2020 Tik Tok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie niezwiązaną z grami.

Mówi się, że Tik Tok jest ulubioną aplikacją pokolenia Z, czyli dzisiejszych nastolatków i dorosłych nieprzekraczających 25 lat. 

O co w niej chodzi? Tik Tok pozwala na zamieszczenie krótkich nagrań, w których tłem muzycznym jest któraś z wielu dostępnych w aplikacji piosenek. 

Taki klip domowej roboty można następnie odpowiednio sformatować przy użyciu całej masy wbudowanych w aplikację narzędzi (naklejek, filtrów, efektów specjalnych, napisów itp.). 

Z czym jest związana popularność Tik Toka? Aplikacja łączy w sobie elementy, które najlepiej przemawiają do młodych ludzi:

  • dynamikę przekazu
  • powiązanie z popularną muzyką
  • możliwość kreatywnej ekspresji siebie
  • interakcję z rówieśnikami
  • globalną wspólnotę

Dlaczego warto zainwestować w reklamę na Tik Toku?

Istnieje wiele powodów, które czynią z tej aplikacji atrakcyjny kanał reklamowy.

Łatwa do zdefiniowania grupa docelowa

Jak już wspomnieliśmy, użytkownikami Tik Toka są przede wszystkim osoby mające od 13 do 24 lat. To oni najczęściej pobierają tę aplikację i korzystają z niej niemal każdego dnia, często nawet kilka razy dziennie. Jeśli więc dany produkt lub usługa skierowane są właśnie do tej grupy wiekowej, Tik Tok staje się naturalnym wyborem promocyjnym.

Odejście młodych ludzi od Facebooka

Do tej pory to Facebook był postrzegany jako potęga reklamy na platformach społecznościowych. Okazuje się jednak, że format, jaki oferuje, nie do końca przypadł do gustu młodym użytkownikom. Często decydują się oni na zamknięcie swojego konta na FB albo też nigdy go nie zakładają, wybierając atrakcyjniejsze z ich punktu widzenia platformy, jak właśnie Tik Tok.

Niższa cena

Wraz ze stale rosnącymi taryfami płatnej reklamy na takich platformach jak Instagram, Facebook czy Twitter, firmy zaczynają wyceniać tego rodzaju usługi gdzie indziej. Okazuje się, że oferta Tik Toka jest bardziej atrakcyjna cenowo.

Światowy zasięg

Aplikacja dostępna jest w 150 krajach, co sprawia, że można za jej pomocą trafić nawet na najbardziej odległe rynki.

Formaty płatnej reklamy na Tik Tok

Aby móc przeprowadzić kampanię reklamową na Tik Toku, przede wszystkim należy założyć na nim swoje konto firmowe. 

Brand Takeover 

Z tej formy reklamy może korzystać tylko jeden reklamodawca dziennie. Jego marka przejmuje na 24 godziny Tik Toka i przy każdym otwarciu aplikacji w ten dzień użytkownicy zobaczą związaną z nią reklamę. Może to być zdjęcie zajmujące cały ekran telefonu i wyświetlane przez 3 sekundy albo krótki, 3-5 sekundowy spot. 

In-Feed Video

Tego typu reklama polega na automatycznym odtwarzaniu 15-sekundowego pełnoekranowego wideo umieszczonego na głównej stronie aplikacji. Na pierwszy rzut oka spot nie różni się on od zwykłych nagrań przesyłanych przez użytkowników, można go polubić, skomentować i udostępnić.

Hashtag Challenge

Pozwala marce stworzyć własne wyzwanie hasztag. Jest mu dedykowana specjalna strona, a sam hasztag jest promowany na liście tych najpopularniejszych. Do popularnych kampanii hasztagowych na Tik Toku należały między innymi:

#Magic Boots - Nike

#StrongerAsOne - eBay

#ColgateKiss - Colgate

Branded Effects

Jest to niezwykle ciekawe i oryginalne rozwiązanie marketingowe. Pozwala dodać promowany produkt (buty, koszulkę, pizzę, radio itp.) do efektów specjalnych dostępnych dla użytkowników. W ten sposób mogą go oni dokleić do swoich własnych nagrań. 

Współpraca z influencerami, czyli product placement

Oprócz wyżej wymienionych formatów reklam udostępnianych przez samą aplikację interesującą opcją promocji jest również współpraca z influencerami. Tik Tok, podobnie jak inne platformy społecznościowe, posiada swoją własną grupę najpopularniejszych użytkowników, którzy mogą polecić dany produkt lub usługę.

Influencer marketing może być dosyć drogi, ale dzięki niemu można zaoszczędzić dużo czasu i innych wydatków. 

Jak zrobić z Tik Toka darmowy kanał reklamowy

Oprócz płatnej reklamy aplikacja ma również spory darmowy potencjał promocyjny. Jak wiadomo, najpopularniejsze nagrania na Tik Toku trafiają do milionów użytkowników i są przekazywane z rąk do rąk.

Warto więc zastanowić się nad stworzeniem własnego kanału / profilu Tik Tokowego. Oczywiście, aby móc go wypromować, należy zainwestować w interesujące i wartościowe dla użytkowników treści. Sprawdzi się w tym SEO oraz tzw. content marketing. 

Aby móc w optymalny sposób wykorzystać potencjał reklamowy własnego kanału na Tik Toku, konieczna będzie jednak pomoc specjalistów. Międzynarodowa agencja Miromind podkreśla znaczenie doświadczenia w tworzeniu internetowych treści. Sam pomysł nie wystarczy ważne, żeby wiedzieć, jak skutecznie wcielić go w życie.

***

Zarówno rynek, jak i oczekiwania klientów podlegają stałej ewolucji. Metody promocji, które doskonale sprawdzały się jeszcze 5 lat temu, obecnie mogą już okazać się przestarzałe. Firmy, które chcą utrzymać swoją pozycję rynkową oraz takie, które dopiero próbują zaistnieć, muszą zawsze być o jeden krok przed konkurencją. Tik Tok to obecnie prawdziwa maszyna marketingowa. Wyprzedź swoją konkurencję. Zrób krok do przodu.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie