Energia elektryczna stanowi dla wielu przedsiębiorstw ogromny wydatek. Na szczęście firmy mają spory wybór na rynku i bez problemu mogą znaleźć ofertę idealnie spełniającą ich potrzeby. To sprawdzony sposób na oszczędności. W jaki sposób wybrać najkorzystniejsza ofertę?
Przede wszystkim, przedsiębiorstwo musi wybrać odpowiednią taryfę, a także dopasować moc umowną do realnych potrzeb. W trakcie audytu energetycznego niekiedy okazuje się, że firma nie wykorzystuje zadeklarowanej mocy i sporo przepłaca. Zbyt niska moc umowna, która jest przekraczana przez przedsiębiorstwo prowadzi do zbędnych kosztów – kosztuje wówczas 10 razy więcej.
Warto pamiętać, że o ile odbiorcy są regionalnie przypisani do jednego z dystrybutorów energii elektrycznej, mogą zmienić sprzedawcę prądu. Najlepiej na bieżąco śledzić oferty i po prostu wybrać prąd w niższej cenie. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej jest możliwa w dowolnym momencie dopuszczanym przez umowę i nie wiąże się z żadnymi kosztami, o czym więcej można przeczytać na stronie https://poprostuenergia.pl/dla-malych-firm/prad-dla-firmy/.
Kolejny czynnik, na który warto zwrócić uwagę to kwestia tego, za co tak naprawdę płaci firma. Na fakturze oprócz pozycji związanych z opłatami kierowanymi do dystrybutora znajduje się także część opłat, które dotyczą sprzedawcy energii. Należy unikać zbędnych kosztów. W tej części faktury powinny znaleźć się tylko dwie pozycje – stała miesięczna opłata handlowa oraz opłata naliczana za faktyczne zużycie energii.
Nie bez znaczenia pozostaje długość umowy. Ceny prądu w Polsce i w Europie rosną, głównie ze względu na rosnące opłaty związane z emisją CO2. Dłuższa umowa ze sprzedawcą prądu może oznaczać ograniczenie ryzyka dalszych wzrostów, pod warunkiem że zawiera gwarancję ceny. Warto pamiętać, że w naszym kraju większość energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla. Natomiast przedsiębiorstwa, które dbają o swój wizerunek jako przyjaznych środowisku, mają do dyspozycji taryfy Eko, czyli prąd z gwarancją pochodzeniaz odnawialnych źródeł.
Artykuł partnera