Polska firma chce zrewolucjonizować proces zakupowy podłóg.

Mateusz Rąbalski
01.08.2020

Firma Decora, europejski lider produkcji akcesoriów podłogowych, w czasie pandemii postawiła na rozwój i inwestycje w nowe technologie. Zaproponowała klientom całkowicie bezpłatne narzędzie, które ma szansę zrewolucjonizować proces wyboru i zakupu podłóg do domu. Wizualizator podłóg Arbiton to jedyne tak dokładne tego typu narzedzie w Europie. Powstało przy współpracy z ekspertami z Kanady Za pomocą kilku kliknięć możemy sprawdzić jak w naszym salonie będzie wyglądać dowolna podłoga.

Rewolucja w urządzaniu wnętrz?

Wizualizator podłóg to kolejny element długofalowej strategii firmy Decora zakładającej inwestycje w badania i rozwój. System działa w bardzo prosty sposób. Po wejściu na stronę marki paneli podłogowych Arbiton wgrywamy zdjęcie pokoju, w którym chcemy wprowadzić zmiany,  a następnie możemy dokonać wyboru podłóg z bardzo szerokiego zestawu różnych faktur i kolorów. Nie musimy pobierać żadnych aplikacji, system diała zarówno na telefonach jak i na komputerach za pośrednictwem przeglądrek internetowych. Wizualizator wspaniale odwzorowuje strukturę pomieszczenia oraz światołocienie. Rozpoznaje również przedmioty na podłodze, takie jak  nogi od krzeseł, stołów oraz inne meble, które stanowią część wnętrza. Gdy któreś panele przypadną nam do gustu, możemy zamówić darmową próbkę paneli, a w kolejnych krokach wybrać sklep oraz kupić podłogę z dostawą do domu. Zwolennikom tradycyjnych zakupów program zaprezentuje lokalne punkty sprzedaży. To wielka rewolucja, która ma szansę zmienić proces zakupowy w segmencie podłóg.

- Na inwestycje w 2019 roku przeznaczyliśmy prawie 12 mln złotych. Prace nad wizualizatorem rozpoczęliśmy na początku roku, a pandemia Covid-19 znacznie je przyspieszyła. Wspieramy w ten sposób naszych partnerów handlowych i dajemy im narzędzie dzięki któremu klient w bezpieczny sposób będzie mógł dokonać u nich zakupów. Wraz z sytuacją na świecie zmieniły się zakupowe klientów. Wiedzieliśmy, że będą potrzebowali narzędzi, które pozwolą im zachowując dystans społeczny komfortowo kupować elementy wyposażenia mieszkań, w których jesteśmy zmuszeni spędzać więcej czasu - mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton z firmy Decora. - Nasz wizualizator to gamechanger – coś co nie tylko sprawia, że zakup podłóg w kanale on-line jest prostszy, ale rewolucjonizuje cały proces zakupowy. W ciągu kilku chwil, bez wychodzenia z domu i bez robienia wizualizacji u architekta wnętrz możemy zobaczyć  jak zmieni się nasz pokój, gdy zagości w nim nowa podłoga – dodaje Artur Tomikowski.

Inwestycje w nowe technologie się opłacą

Firma IFS przeprowadziła badania z których wynika, że aż 52% firm twierdzi, że w najbliższym czasie zwiększy swoje wydatki na transformację cyfrową i rozwój technologiczny. To skutek pandemii, która zmieniła nasze nawyki zakupowe. Branża wyposażenia wnętrz także odczuła jej skutki.  Wirus i zagrożenie chorobą zmusił sporą część konsumentów do porzucenia tradycyjnego modelu robienia zakupów na rzecz handlu online. W trzy miesiące dokonała się cyfrowa rewolucja, która gdyby nie pandemia zajęłaby kilka lat. Klienci nie kupują mniej,  tylko kupują inaczej skupiając się na kanale online.

Coraz więcej rzeczy kupujemy on-line

- Sprzedaż podłóg w kanale on-line u naszych partnerów handlowych w ciągu ostatnich czterech miesięcy rośnie  w tempie dwucyfrowym. Ten trend jest stały. Polacy przekonują się, że dziś nie tylko można kupić w sieci ubrania, buty, czy produkty FMCG, ale także  panele podłogowe. – mówi Artur Tomikowski, dyrektor marketingu marki Arbiton. - Naszym zadaniem jako producenta jest ułatwić zakupy klientowi i sprawić, by cały proces zakupu przebiegał komfortowo – niemal tak jakby sprzedawca prezentował panele w domu klienta. – dodaje.

Firma ze Środy znana jest z wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Jako jedna pierwszych firm na świecie wprowadziła na rynek podłogę w technologii SPC - HD Mineral Core, czy podłogę winylową montowaną w "jodełkę".

Panele winylowe tej firmy dzięki mineralnemu rdzeniowi są praktyczne jak płytki, a jednocześnie do złudzenia przypominają naturalne drewno.

Perła ze Środy Wielkopolskiej

Decora to polska firma produkcyjna notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spółka od wielu lat inwestuje w badania i rozwój, a także w opracowanie nowych technologii, nowych produktów oraz park maszynowy. Decora posiada 3 zakłady produkcyjne oraz własne laboratorium badawczo-rozwojowe.  Produkty marki Decora obecne są na 55 rynkach zagranicznych.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie