Rynkowa cena produktu jest jednym z narzędzi, które producentom służą do pozycjonowania marki i budowania jej prestiżowości. Niestety wojny cenowe lub nieuczciwi partnerzy handlowi mogą zniweczyć te starania, stwarzając ryzyko strat wizerunkowych dla Twojej marki. Rozwiązaniem wielu problemów tej natury będą narzędzia do monitoringu cen dla producentów. Przekonaj się, w jaki sposób pomogą Ci zadbać o prestiż swojej marki i wybierać wyłącznie wartościowych partnerów w handlu.
Dużym niebezpieczeństwem dla prestiżu Twojej marki są tzw. wojny cenowe, czyli nieustanne obniżanie ceny, które prowadzi do znaczących odchyleń od ceny katalogowej. Monitoring cen z narzędziami od https://dealavo.com/pl/ pozwoli Ci dokładnie śledzić wdrażanie sugerowanych cen w różnych kanałach sprzedaży. Dowiesz się dokładnie kto i kiedy rozpoczął wojnę cenową, kto dał się w nią wciągnąć, a kto nie dał się złapać na w ten model walki o klienta. Pozwoli Ci to rezygnować ze współpracy z partnerami, którzy działają na szkodę Twojej marki i wybierać tych najbardziej wartościowych, a także dokładnie planować strategię dystrybucji.
Dla każdego producenta bardzo ważnym jest posiadanie kompleksowych danych z poszczególnych kanałów sprzedaży – zarówno jako SKU, jak też przegląd kategorii produktowych. Dzięki monitoringowi cen z Dealavo masz dostęp do przeglądu ustalanych przez Ciebie kategorii produktów w różnych e-commerce’ach.
Monitoring cen umożliwi Ci śledzenie działań, jakie Twoi partnerzy podejmują w celu wypromowania Twoich produktów. Zebrane dane możesz zestawić następnie z wynikami sprzedaży i wskaźnikami KPI i na ich podstawie opracować strategię dalszych działań promocyjnych.
Strategicznym elementem walki o klienta jest nie tylko pilnowanie cen swoich produktów, ale też monitorowanie cen konkurencji oraz dostępności jej produktów. Na podstawie zebranych w tym zakresie danych można skuteczniej opracowywać politykę cenową i promocyjną.
Korzystając z usług Dealavo możesz pobierać generowane automatycznie raporty z poziomu platformy, ale też prosić o przygotowywane przez specjalistów raporty w formatach Excel i CSV. Raporty mogą bazować nie tylko na bieżących danych, ale także na danych historycznych, które pozwolą Ci między innymi na ocenę trendów w sprzedaży.
Żadna zmiana, jaka zajdzie w cenach Twoich produktów w dowolnym kanale sprzedaży internetowej, nie umknie Twojej uwadze. O każdej z nich narzędzie do monitoringu cen poinformuje Cię mailem, który będzie zawierał informacje o tym, kto, o ile i kiedy zmienił cenę Twoich produktów.
Przekonaj się, w jaki sposób monitoring cen wpłynie na poziom sprzedaży i możliwości w prowadzeniu polityki cenowej czy działań promocyjnych. Odwiedź stronę https://dealavo.com/pl/narzedzia/monitoring-cen-konkurencji/ i poznaj potencjał narzędzi Dealavo.
Artykuł partnera