Według raportu Gemmiusa E-commerce spośród 30 milionów internautów w Polsce w 2023 roku aż 79% robi zakupy online. Mimo tego okres późnej zimy to trudny czas dla handlu, który zamiera nawet w internecie. To sezon, w którym trzeba się o klienta bardziej postarać. Jeśli myślisz o własnym sklepie internetowym, zwróć się po nowe strategie marketingowe do specjalistów.
Marketing internetowy, jak każda gałąź handlu, rządzi się swoimi prawami. Jednym, które najszybciej wychodzi na jaw, jest występowanie tak zwanego kalendarza marketingowego. W trakcie roku występuje duży, mały i martwy sezon, praktycznie w każdej branży. Najbardziej owocny jest zazwyczaj okres przedświąteczny - zima nie sprzyja jedynie sprzedaży akcesoriów letnich, basenów, grilli czy sadzonek. Sklepy internetowe, które przeżywają wzlot w okresie Bożego Narodzenia, często narzekają później na utarg w styczniu i lutym. Martwy sezon trafia też często na okres wakacji, gdy potencjalni klienci rzadziej korzystają z usług e-commerce. Mały sezon to nie tak drastycznie, ale jednak widocznie zmniejszone obroty. Czy jako przedsiębiorca masz wpływ na sprzedaż i rozwój sklepu internetowego w takich okresach?
Jak pokazują badania, szansa na dotarcie do nowych potencjalnych klientów poza dużym sezonem wynosi jedynie 5-20%. W przypadku klientów, którzy już dokonywali zakupów na Twojej platformie sprzedaży, szansa za ponowne złożenie zamówienia sięga już 60-70%. Dobra agencja e commerce ustali okresy niższej sprzedaży dla Twojej branży z wyprzedzeniem, co pozwoli wdrożyć kampanie reklamowe i specjalne akcje promocyjne. Wykorzystanie lojalności klienta i najnowszych zmian w zachowaniach zakupowych Polaków to jedne z najważniejszych usług agencji e-commerce o sporym doświadczeniu. Dzięki temu odpada Ci żmudna analiza zachować, cen u konkurencji oraz szczegółów przyszłych promocji, a dodatkowo zyskujesz gwarancję na działanie strategii wdrożonych przez specjalistów z branży e-commerce.
Sklepy internetowe oparte na jednym okresie sprzedaży, przy nieodpowiednim podejściu mogą przez resztę roku balansować na granicy opłacalności. W takim okresie liczy się odpowiedni social media marketing i wprowadzenie korzystnych ofert przedsprzedaży. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy sprzedający rowery i części do jednośladów. W okresie wiosny i lata nie możesz nadążyć za zamówieniami, doradzaniem klientom i dopasowywaniem akcesoriów. Potem przychodzi późna jesień i zima - sezonowa gorączka opada, ludzie przygotowują się do świąt oraz ferii zimowych. Odpowiednie akcje przedsprzedaży zapewnią wzrost popularności sklepu internetowego w tym okresie - rabaty dla stałych klientów z zachętą do przygotowania się na powrót na rower albo obniżenie cen przed powrotem na szczyt sprzedaży to najczęściej wprowadzane strategie e-commerce. Także pozycjonowanie stron internetowych poza sezonem powinno skupiać się na słowach kluczowych typu "promocja", "przedsprzedaż", "ceny po sezonie", itd.
Agencja ecommerce https://harbingers.io/ to specjaliści nie tylko w pozycjonowaniu i projektowaniu sklepów internetowych, ale też w marketingu dopasowanym do Twoich potrzeb. Sezonowość ma duży wpływ na wyniki sprzedaży większości sklepów internetowych. Dobry plan i współpraca z agencją e-commerce to podstawa, dzięki której szybko wdrożysz przyciągające klientów nowości - płatności odroczone, aktywne działania w social media i organizacja wyprzedaży.
Informacja prasowa