Martwy sezon w sklepie online - jak przyciągać klientów poza sezonem?

Jerzy Biernacki
08.03.2024

Według raportu Gemmiusa E-commerce spośród 30 milionów internautów w Polsce w 2023 roku aż 79% robi zakupy online. Mimo tego okres późnej zimy to trudny czas dla handlu, który zamiera nawet w internecie. To sezon, w którym trzeba się o klienta bardziej postarać. Jeśli myślisz o własnym sklepie internetowym, zwróć się po nowe strategie marketingowe do specjalistów.

Sprzedaż w dużym i małym sezonie typowego sklepu internetowego

Marketing internetowy, jak każda gałąź handlu, rządzi się swoimi prawami. Jednym, które najszybciej wychodzi na jaw, jest występowanie tak zwanego kalendarza marketingowego. W trakcie roku występuje duży, mały i martwy sezon, praktycznie w każdej branży. Najbardziej owocny jest zazwyczaj okres przedświąteczny - zima nie sprzyja jedynie sprzedaży akcesoriów letnich, basenów, grilli czy sadzonek. Sklepy internetowe, które przeżywają wzlot w okresie Bożego Narodzenia, często narzekają później na utarg w styczniu i lutym. Martwy sezon trafia też często na okres wakacji, gdy potencjalni klienci rzadziej korzystają z usług e-commerce. Mały sezon to nie tak drastycznie, ale jednak widocznie zmniejszone obroty. Czy jako przedsiębiorca masz wpływ na sprzedaż i rozwój sklepu internetowego w takich okresach?

Prowadzenie sklepów internetowych poza szczytem sezonu

Jak pokazują badania, szansa na dotarcie do nowych potencjalnych klientów poza dużym sezonem wynosi jedynie 5-20%. W przypadku klientów, którzy już dokonywali zakupów na Twojej platformie sprzedaży, szansa za ponowne złożenie zamówienia sięga już 60-70%. Dobra agencja e commerce ustali okresy niższej sprzedaży dla Twojej branży z wyprzedzeniem, co pozwoli wdrożyć kampanie reklamowe i specjalne akcje promocyjne. Wykorzystanie lojalności klienta i najnowszych zmian w zachowaniach zakupowych Polaków to jedne z najważniejszych usług agencji e-commerce o sporym doświadczeniu. Dzięki temu odpada Ci żmudna analiza zachować, cen u konkurencji oraz szczegółów przyszłych promocji, a dodatkowo zyskujesz gwarancję na działanie strategii wdrożonych przez specjalistów z branży e-commerce.

Sklep internetowy po sezonie - czym można przyciągnąć odbiorców?

Sklepy internetowe oparte na jednym okresie sprzedaży, przy nieodpowiednim podejściu mogą przez resztę roku balansować na granicy opłacalności. W takim okresie liczy się odpowiedni social media marketing i wprowadzenie korzystnych ofert przedsprzedaży. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy sprzedający rowery i części do jednośladów. W okresie wiosny i lata nie możesz nadążyć za zamówieniami, doradzaniem klientom i dopasowywaniem akcesoriów. Potem przychodzi późna jesień i zima - sezonowa gorączka opada, ludzie przygotowują się do świąt oraz ferii zimowych. Odpowiednie akcje przedsprzedaży zapewnią wzrost popularności sklepu internetowego w tym okresie - rabaty dla stałych klientów z zachętą do przygotowania się na powrót na rower albo obniżenie cen przed powrotem na szczyt sprzedaży to najczęściej wprowadzane strategie e-commerce. Także pozycjonowanie stron internetowych poza sezonem powinno skupiać się na słowach kluczowych typu "promocja", "przedsprzedaż", "ceny po sezonie", itd.

Profesjonalne zarządzanie sklepem internetowym

Agencja ecommerce https://harbingers.io/ to specjaliści nie tylko w pozycjonowaniu i projektowaniu sklepów internetowych, ale też w marketingu dopasowanym do Twoich potrzeb. Sezonowość ma duży wpływ na wyniki sprzedaży większości sklepów internetowych. Dobry plan i współpraca z agencją e-commerce to podstawa, dzięki której szybko wdrożysz przyciągające klientów nowości - płatności odroczone, aktywne działania w social media i organizacja wyprzedaży.

Informacja prasowa

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie