Szybka, tania w eksploatacji, niezawodna – taka powinna być dobra kopiarka dla firmy. To jeden z podstawowych sprzętów wykorzystywanych niejednokrotnie każdego dnia, dlatego też przed jej zakupem warto zapoznać się z różnymi ofertami. Na co zwrócić uwagę przy doborze odpowiedniej kopiarki?
Dzisiaj producenci mają do zaoferowania bardzo wiele różnych modeli kopiarek, które sprawdzają się zarówno dla mniejszych firm, jak i również w dużych korporacjach. Tak duża gama propozycji oznacza, że osoba bez rozeznania w branży może mieć problem ze znalezieniem modelu spełniającego jej wymagania. Nie warto jednak kupować pierwszej lepszej kopiarki, dlatego zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradami dotyczącymi dobrania najlepszego modelu.
Kopiarka dla firmy – mała czy duża?
To pierwsze pytanie, które trzeba zadać sobie przy poszukiwaniach kopiarki dla firmy. Aby na nie odpowiedzieć, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiednie miejsce, w którym kopiarka będzie ustawiona. W niektórych biurach nie ma dużej przestrzeni do dyspozycji i potrzebny jest sprzęt do ustawienia na biurku, w innych z kolei można zdecydować się na większą kopiarkę stojącą na podłodze. Zatem określenie wielkości kopiarki pozwoli na zawężenie modeli do wyboru.
Najważniejsze funkcje kopiarki w biurze
W sprzedaży znaleźć można rozmaite kopiarki, które różnią się swoimi funkcjami – przede wszystkim potrafią one kopiować dokumenty w czerni i bieli lub też w kolorze. Większość firm decyduje się na kopiarki czarno-białe, ponieważ najczęściej przygotowuje się właśnie kopie tego rodzaju, ponadto są one również tańsze od modeli kolorowych.
Oprócz kopiowania urządzenie cyfrowe może oferować także inne funkcje, na przykład może drukować dokumenty, także przesyłane przez sieć lub z USB, może być wyposażone w skaner, automatyczny podajnik dokumentów, dupleks – moduł służący do automatycznego przygotowywania wydruków dwustronnych.
Warto także zwrócić uwagę na następujące parametry kopiarki:
format kopii – najpopularniejszy to A3/A4
jakość wydruków podana w dpi
szybkość przygotowywania kopii
maksymalna liczba arkuszy
możliwość integracji urządzenia z siecią informatyczną
Koszty eksploatacji kopiarki
Nie można również zapominać o wyszukaniu dobrego sprzętu pod kątem kosztów jego eksploatacji. Zasadniczo im kopiarka będzie tańsza, tym więcej pieniędzy trzeba będzie przeznaczyć na materiały do jej użytkowania – tonery, bębny, separatory i innego rodzaju elementy. Nie oznacza to jednak, że tanie urządzenie nie jest dobrym zakupem. Najlepiej sprawdzi się ono wtedy, gdy kopiarka nie będzie intensywnie użytkowana. W przeciwnym przypadku warto zdecydować się na droższy model, który będzie także tańszy w eksploatacji – jego części będą przystosowane do regularnej pracy w warunkach biurowych.
Jaką markę kopiarki wybrać?
To jedno z popularnych pytań dotyczących doboru odpowiedniego modelu kopiarki. Czy rzeczywiście marka ma tutaj duże znaczenie? W sprzedaży dostępne są urządzenia różnych producentów, między innymi Konica Minolta, Canon, HP, Toshiba. Zasadniczo najlepiej dobierać sprzęt pod kątem swoich indywidualnych potrzeb, aby mógł on spełnić wymagania użytkowników. Warto też zwrócić uwagę na serwis oraz ochronę gwarancyjną producenta.
Gdzie kupić dobrą kopiarkę do firmy?
Ponadto powinno się pamiętać o tym, żeby zakupić kopiarkę w firmie, która nie tylko będzie mogła dostarczyć ją w atrakcyjnej cenie, ale również będzie mogła zapewnić kompleksową i profesjonalną pomoc w razie wystąpienia problemów z jej użytkowaniem. Można wówczas zawrzeć specjalną umowę eksploatacyjno-serwisową, która będzie obejmowała dostawę materiałów eksploatacyjnych i szybki serwis w razie usterek oraz usługi konserwacyjne. Wówczas będzie można otrzymać pełne wparcie bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów.
Poszukujących dobrej kopiarki w Warszawie zaprasza firma Fix&Print, która specjalizuje się w dostarczaniu urządzeń uznanych marek wraz z fachową obsługą serwisową. Również firma prowadzi wynajem kopiarek w atrakcyjnych cenach.
Artykuł partnera