Kontrola dostępu dla gości odwiedzających firmę - 5 korzyści

Antoni Kwapisz
23.08.2021

Systemy kontroli dostępu mogą być stosowane nie tylko wobec pracowników zatrudnionych na stałe w obiekcie, ale również mogą obejmować osoby sporadycznie lub regularnie odwiedzające firmę.

W firmach z wdrożonym systemem kontroli dostępu, w przypadku wizyty osoby z zewnątrz (dostawcy, kontrahenta, gościa) zazwyczaj pojawia się osoba odpowiedzialna za gościa, która odpowiada za jego bezpieczeństwo. W takich sytuacjach gość nie porusza się samodzielnie po terenie obiektu. Mając jednak wdrożony system kontroli, można również stosować dodatkowe karty wstępu przypisywane w recepcji bądź przez ochronę obiektu bezpośrednio osobie odwiedzającej firmę. Takie rozwiązanie jest znacznie bardziej efektywne. Dlaczego?

Zapewnienie bezpieczeństwa mienia

Przede wszystkim, Kontrola Dostępu dla gości to bezpieczeństwo mienia zakładu pracy. Nie tylko gość nie dostanie się w niepowołane miejsce, ale również nie będzie mógł samodzielnie poruszać się po całym terenie firmy (zatem nie ma możliwości narażenia mienia na kradzież czy zniszczenie).

Ograniczenie możliwości i ryzyka wypadku

Karta wydawana gościom może być aktywna jedynie w określonym obszarze – to zaś pozwala na ograniczenie obszaru na jakim się porusza osoba odwiedzająca firmę i zmniejszenie ryzyka wypadku. Gość po prostu nie ma możliwości wejścia tam, gdzie mogłoby to być dla niego niebezpieczne. Gość nie zobaczy również czegoś, czego nie powinien.

Dostęp do danych dotyczących ilości osób w obiekcie

W wielu przypadkach ważna jest możliwość szybkiej analizy stanu osobowego na danym terenie. Jeśli np. dojdzie do wypadku, łatwo można sprawdzić ile osób (lub nawet kto konkretnie) jest jeszcze na terenie budynku. Nie ma też ryzyka przypadkowego zamknięcia gościa na terenie obiektu. Osoba z ochrony czy recepcji zawsze widzi, że ktoś jeszcze pozostał w firmie.

Oszczędność czasu pracowników

Jeśli gościowi nie zostanie wydana żadna karta tymczasowa czy przepustka, może on nie móc samodzielnie poruszać się po terenie obiektu. Oznacza to konieczność stałego towarzyszenia mu – w efekcie jeden z pracowników musi zostać niejako oddelegowany do „pilnowania” gościa. Jeśli wizyty są rzadkie i krótkie, to problem jest niewielki, ale jeśli w grę wchodzi duży obiekt i by odebrać gościa z recepcji a następnie odprowadzić go do wyjścia trzeba przejść sporą, trwającą kilka bądź kilkanaście minut trasę, to z kilku wizyt dziennie w dużej firmie, robi się nie mała strata czasu pracy pracowników. Gość, który ma przepustkę umożliwiającą mu samodzielne dotarcie do miejsca spotkania i powrót z niego, bez ryzyka „zejścia” z trasy to po portu oszczędność dla firmy.

Łatwy dostęp do danych historycznych i kontrola dostępu

Przypisana do gościa i jego opiekuna przepustka to również łatwy dostęp do danych historycznych. W każdej chwili można dowiedzieć się kto odwiedzał firmę, kiedy, ile razy w ciągu danego okresu czasu, kto opiekował się gościem itd. Dzięki temu można z łatwością ustalić częstotliwość wizyt np. serwisantów czy kontrahentów.

Jak widać, uwzględnienie gości firmy przy Kontroli Dostępu to szereg korzyści dla firmy, dlatego warto rozszerzyć swoją funkcjonalność o dodatkowe karty dla gości.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie