Klient ma określone oczekiwania co do produktu, którego szuka. Możliwe, że podoba mu się któryś z artykułów, które są dostępne w Twoim sklepie, ale czegoś mu brakuje. Chce móc dopasować to rozwiązanie do jego potrzeb. Być może zależy mu na innej kolorystyce, wymiarach czy materiałach. Możesz mu dać możliwość personalizacji, jeśli udostępnisz w witrynie konfigurator produktów. Sprawdź, jak to działa.
Jak wynika z badania zrealizowanego przez McKinsey, 71 proc. respondentów oczekuje personalizacji rozwiązań w sklepach. Takie możliwości daje konfigurator produktów, czyli narzędzie, dzięki któremu klient może dostosować artykuł do swoich oczekiwań. Nie jest to nowość na rynku – rozwiązanie to jest od dawna udostępniane konsumentom przez firmy z różnych branż. Doskonałym przykładem jest możliwość zaprojektowania od zera mebli. Klient otrzymuje do dyspozycji narzędzie, dzięki któremu wybiera rodzaje elementów, materiał, wymiary czy kolory. To umożliwia mu zamówienie dokładnie tego, czego potrzebuje. Personalizacja od dawna dostępna jest w sklepach stacjonarnych, np. markety budowlane dają możliwość docięcia na wymiar elementów z drewna.
Więcej na temat konfiguratorów produktów przeczytasz tutaj: https://smartbees.pl/blog/konfiguratory-produktow-w-sklepie-internetowym
Narzędzie to ma wiele zalet – nie tylko z punktu widzenia klienta. Przynosi korzyści także prowadzącemu sklep. Dla zamawiającego największe profity to:
Natomiast z punktu widzenia sklepu do największych korzyści można zaliczyć:
Z tym narzędziem możesz się spotkać w wielu sklepach z różnych branż. Oto produkty, w przypadku których ma to szczególnie częste zastosowanie:
Fotoksiążki – wystarczy, że zamówisz fotoksiążkę z określoną liczbą stron, a następnie ją wypełnisz. Ustalasz, jakie zdjęcie i napis mają się znajdować na okładce. Od Ciebie zależy, ile zdjęć pojawi się na poszczególnych stronach, czy znajdą się tam również napisy. W zasadzie masz komfort całkowitej personalizacji. Oczywiście możesz również zamówić wiele innych produktów ze zdjęciami – poduszkę, kalendarz czy obraz.
Meble – na początek wybierasz rodzaj szafki, np. pod względem liczby szuflad. Określasz jej wymiary, wybierasz kolor frontów i boków, dopasowujesz odpowiednie klamki, typ nóżek i otwierania, a także ewentualnie elementy, które mają się znaleźć w środku szafki. I tak przechodzisz przez konfigurowanie kolejnych części oczekiwanego produktu, aby uzyskać dokładnie takie meble, które są dla Ciebie odpowiednie.
Pierścionki – wybierasz styl, rodzaj materiału, kolor, rozmiar, typ kamienia i nie tylko.
Konfigurator produktu to narzędzie, które nie tylko jest przyszłością – ono już działa i znakomicie spełnia swoje zadanie. Jeśli w przypadku produktów w Twoim sklepie możliwe jest wdrożenie tego rozwiązania, może się ono przydać klientom, to nie zastanawiaj się. Bez wątpienia docenią możliwość idealnego dopasowania produktów do oczekiwań.
Artykuł partnera