Katalogi reklamowe

Mariusz Siwko
23.08.2022

Aktualnie wiele działań reklamowych odbywa się za pomocą sieci – nie tylko stron internetowych, lecz także mediów społecznościowych. Wybierając więc działania reklamowe, możemy zapomnieć o tym, że reklama tradycyjna wciąż może być dobrym wyborem. Nadal drukowane są katalogi reklamowe, które cieszą się dużą popularnością.

Czym są katalogi reklamowe? 

Nasze rozważania zacznijmy od tego, czym są katalogi reklamowe. Są to materiały marketingowe tradycyjne, drukowane, które zazwyczaj są obszerne, ponieważ zawierają całą ofertę danej firmy. Możemy w nim również przeczytać o przedsiębiorstwie, znaleźć potrzebne dane, ceny itd. Katalogi są popularne w przypadku sklepów, które co jakiś czas wypuszczają je, by pokazać klientom swoje produkty. 

Kiedy katalogi reklamowe są dobrym pomysłem? 

Jeśli zastanawiasz się, po co Ci katalog reklamowy, warto zastanowić się, w jakich sytuacjach może się przydać. Jeżeli zmieniasz ofertę produktów na przykład co pół roku, wypuszczenie w tym czasie nowego katalogu będzie świetnym pomysłem. Tego rodzaju wydruki przydadzą się również na takich wydarzeniach, jak na przykład targi pracy. Dzięki temu, że potencjalni odbiorcy mogą przejrzeć i dostać takie materiały, mogą stać się nie tylko Twoimi pracownikami, lecz także lojalnymi klientami. Dodatkowo dobrze zrobiony, estetyczny katalog może być po prostu ciekawy i przyciągać. 

Jaki musi być katalog? 

Dlatego tak ważne jest, by wszystko, co składa się na katalog, było dobrej jakości. W związku z tym wewnątrz muszą znaleźć się doskonałe zdjęcia i przyciągające opisy. Warto zatrudnić w tym celu dobrego fotografa i copywritera. Kolory powinny nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki, logo być widoczne. W tym przypadku duże znaczenie ma estetyka.

Rodzaje katalogów

Jakie katalogi możemy zamówić w drukarni? Pierwszym typem jest katalog klejony. Ma klejony grzbiet, zazwyczaj cienki papier oraz okładkę. Wszystko po to, aby zmieściło się w nim jak najwięcej stron. Będzie doskonały dla biznesu, który ma szeroką ofertę. 

Dostępne są również katalogi na spirali. Sprawdzą się przy kartkach o większej gramaturze, ale też w przypadku nieco cieńszych katalogów objętościowo. 

Katalogi zszywane są bardzo solidne. Warto się na nie zdecydować, kiedy szukamy przede wszystkim rozwiązania estetycznego. 

Przygotowanie katalogu reklamowego nie jest łatwe. Musimy zrobić naprawdę dobre zdjęcia, opisać produkty, wszystko zaprojektować i sprawić, żeby było spójne z marką, jednak efekty marketingowe mogą być zdecydowanie zadowalające.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie