Jakie korzyści daje przeprowadzenie audytu SEO?

Piotr Kowalczyk
11.06.2021

W większości przypadków współpraca pomiędzy przedsiębiorcą a firmą specjalizującą się w SEO rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu. Na czym on polega, jak przebiega i czy rzeczywiście jest tak ważny? Wyjaśniamy.

Obecnie trudno wyobrazić sobie firmę, która nie działa w Internecie – nie ma swojej strony www, sklepu online czy kont w social mediach. Aby jednak została odpowiednio zauważona przez  potencjalnych klientów, konieczne jest przeprowadzenie właściwych działań z zakresu SEO. Pierwszym z nich najczęściej jest audyt.

Na czym on polega?

Audyt SEO zazwyczaj ma formę raportu, zawierającego wiele informacji zebranych na podstawie analizy danej strony internetowej. Skupia się przede wszystkim na jej mocnych oraz słabych stronach ze szczególnym zwróceniem uwagi na wszelkie czynniki decydujące o jej pozycji w wyszukiwarce. Zestawienie ich ze sobą oraz późniejsze dostosowanie do nich konkretnych rozwiązań pozytywnie wpływa na ruch na stronie, a tym samym zwiększenie liczby potencjalnych klientów. 

Dlaczego audyt SEO jest ważny?

Wiele witryn internetowych nie jest aktualizowanych na bieżąco, nad znaczną częścią  z nich nie pracują na bieżąco specjaliści od pozycjonowania. Oznacza to, że mimo ciekawej oferty, nie wykorzystuje się jej całego potencjału. Profesjonalnie przeprowadzony audyt pozwala na wychwycenie słabych stron oraz zmodyfikowanie ich we właściwy sposób. Jest to podstawa wszelkich późniejszych działań, takich jak np. linkowanie zewnętrzne. 

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Istnieje kilka przesłanek, przy których wystąpieniu dobrze jest przemyśleć przeprowadzenie profesjonalnego audytu. Należą do nich m.in.:

  • Stworzenie nowej strony www;
  • Przebudowa, modyfikacja lub przeniesienie istniejącej witryny na inny serwer;
  • Zauważalne spadki odwiedzin na stronie;
  • Słabe pozycje w wynikach wyszukiwania, niski ruch organiczny.

Warto zrobić to również w przypadku witryny, która istnieje od dawna, lecz nie była profesjonalnie pozycjonowana w przypadku kilku ostatnich lat.

Na czym polega audyt SEO?

Każda agencja sama decyduje o tym, jakie czynniki uwzględnia w swoim raporcie, zazwyczaj jednak ocenie podlegają takie elementy witryny internetowej jak m.in.:

  • Widoczność w wyszukiwarce;
  • Adresy URL w witrynie;
  • Występowanie oraz poprawność nagłówków;
  • Występowanie słów kluczowych;
  • Występowanie znaczników title oraz description;
  • Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • Wykorzystywane grafiki;
  • Czas ładowania się strony www;
  • Dopasowanie witryny do formatu mobile;
  • Core Web Vitals

Każda agencja informuje klienta, w jaki sposób przeprowadza audyt i na co zwraca szczególną uwagę, Większość z nich oferuje bezpłatne omówienie wyników raportu i na ich podstawie ewentualne rozpoczęcie późniejszej współpracy. 

Przeprowadzenie audytu pozwala na zoptymalizowanie i unowocześnienie strony oraz poprawę jej wyników wyszukiwania. Dzięki temu szybciej działa, lepiej się prezentuje i skuteczniej przyciąga klientów. 

Potrzebujesz audytu SEO dla swojej witryny? Zgłoś się do Develtio by Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych.

Artykuł partnera

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.